Päevakorra profiil: Tanel Tein
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele noorte huvitegevuse toetuse suurendamiseks" eelnõu (407 OE) esimene lugemine
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Toetab mõõdukalt noorte huvitegevuse toetuse suurendamise eesmärki, kuid leiab, et riigil puudub selleks hetkel rahaline võimekus. Tema peamine seisukoht on alternatiivsete rahastusmeetodite, eelkõige eraraha kaasamise, aktiivne propageerimine, et tagada huvitegevuse kvaliteedi tõstmine ja areng. Poliitiline raamistik on pragmaatiline ja keskendub fiskaalsele reaalsusele.
6 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Näitab asjatundlikkust alternatiivsete rahastusmudelite ja tulumaksuseaduse alal, mis puudutab ettevõtete annetusi. Ta esitab konkreetsed andmed kehtiva seaduse ebatõhususe kohta, märkides, et 100 000 kasumit teenivast ettevõttest toetab sporti ja kultuuri vaid 0,5%, kuigi potentsiaal on ligi 1 miljard eurot. Pakub välja riiklikult stimuleeritud koostöövormi (sarnaselt pensionisüsteemile) probleemi lahendamiseks.
6 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on konstruktiivne, pragmaatiline ja lahendustele orienteeritud, väljendades optimismi eraraha kaasamise idee suhtes. Kasutab loogilisi argumente ja statistilisi andmeid oma seisukohtade toetamiseks, vältides emotsionaalseid üleskutseid. Rõhutab vajadust mõelda alternatiivsete meetodite peale, kuna riigi rahakott pole põhjatu.
6 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Tegutseb Kultuurikomisjoni ettekandjana ja juhtivkomisjoni esindajana Riigikogu täiskogul. Osaleb aktiivselt komisjoni töös, tehes ettepaneku võtta eraraha kaasamise teema komisjoni päevakorda. Viitab sellele, et eraraha kaasamise idee on koridorides liikvel olnud juba aasta otsa, mis näitab pikaajalist tegelemist teemaga.
6 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Ei kritiseeri otseselt poliitilisi vastaseid, vaid suunab kriitika kehtiva tulumaksuseaduse ebatõhususe vastu, mis ei suuda stimuleerida eraraha kaasamist. Väljendab arusaamatust, miks uusi makse, nagu suhkrumaks, ei sildistata kindlatele valdkondadele, et tagada sihipärane rahastamine.
6 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Väga koostööaldis, rõhutades konstruktiivse arutelu olulisust ja lootust, et Riigikogu tuleb eraraha kaasamise ideega kaasa. Teeb ettepaneku teema arutamiseks komisjonis ja viitab kultuuriministri peatselt valitsusse minevale memorandumile, näidates valmisolekut valitsuse ja komisjoni vaheliseks koostööks.
6 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Keskendub riiklikule poliitikale ja rahastamisele, rõhutades riigi rahalist olukorda. Märgib, et toetuste vähendamine mõjutab otseselt kohalikke omavalitsusi, lapsevanemaid ja spordiklubisid, kes elavad "peost suhu", kuid konkreetseid piirkondi esile ei tooda.
6 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Pooldab fiskaalset vastutustundlikkust ja riigieelarve piiridega arvestamist, mistõttu ei toeta praegust kulude suurendamise eelnõu. Toetab erasektori kaasamise stimuleerimist sotsiaalvaldkondade rahastamisse, nähes ettevõtjate kasumis suurt kasutamata potentsiaali, mida tuleks riikliku sekkumisega aktiveerida.
6 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskendub noorte huvitegevuse kvaliteedi ja kättesaadavuse tagamisele, rõhutades, et rahapuudus lööb kõige valusamalt lapsevanemaid ja spordiklubisid. Näeb huvitegevuse rahastamist olulise vahendina spordi ja kultuuri kvaliteedi tõstmiseks ning ühingute arengu toetamiseks.
6 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Peamine seadusandlik prioriteet on eraraha kaasamise mehhanismi loomine ja rakendamine kultuuri- ja spordivaldkonnas, milleks oodatakse kultuuriministri memorandumit. Toetab põhimõtet, et uued maksud peaksid olema sildistatud, tuues näiteks suhkrumaksu suunamise kindlasse valdkonda.
6 Analüüsitud kõnesid