Päevakorra profiil: Kristina Šmigun-Vähi

Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

2024-01-18

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on tugevalt väärtuspõhine, rõhutades vajadust taastada õpetajate ja treenerite autoriteet ning vältida "pehme põlvkonna" kasvatamist, kes ei taha vaeva näha. Samuti toetab ta pragmaatilist lähenemist kohalikule haldusele, nähes valdadevahelises koostöös päästerõngast huvihariduse pakkumisel.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab teadmisi haridus- ja spordivaldkonna igapäevastest probleemidest, eriti seoses õpetajate ja treenerite õigustega ning laste ülemäärase õigusteadlikkusega (nt advokaadiga hinnete nõudmine). Ta on kursis ka kohaliku omavalitsuse tasandi ressursside jagamise ja huvihariduse korraldamise struktuursete küsimustega.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on murelik ja otsekohene, kasutades tugevaid emotsionaalseid väljendeid ("pehmot põlvkonda") ja praktilisi näiteid treenerite elust. Kõneleja esitab retoorilisi küsimusi, mis viitavad vajadusele kiireks seadusandlikuks sekkumiseks, et lahendada sotsiaalne probleem.

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Not enough data

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud pigem kehtivale sotsiaalsele ja õiguslikule keskkonnale, mis soosib laste ülemäärast õigusteadlikkust ja nõrgendab õpetajate autoriteeti. Konkreetseid poliitilisi vastaseid või parteisid ei nimetata, vaid kritiseeritakse "pehmot põlvkonda" kasvatavat suundumust.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja toetab tugevalt valdadevahelist koostööd ja ressursside jagamist huvihariduse pakkumisel, nähes selles olulist päästerõngast kohalike omavalitsuste jaoks. Ta rõhutab, et koostöö transpordi ja spetsialistide jagamise osas on efektiivsem kui iga valla püüe ehitada kõiki rajatisi (nt ujulaid või uisuväljasid).

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on suunatud kohalike omavalitsuste (valdade) tegevusele ja nende võimele tagada huvihariduse kättesaadavus, rõhutades valdadevahelise transpordi ja ressursside jagamise tähtsust maapiirkondades.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud seisukohad keskenduvad kohaliku tasandi ressursside efektiivsele kasutamisele ja dubleerimise vältimisele (nt ujulate ehitamine) valdadevahelise koostöö kaudu. See viitab soovile optimeerida avalikke kulutusi kohalikul tasandil.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne mure on seotud noorte kasvatamisega, rõhutades vajadust distsipliini, vaevanägemise ja ausa tagasiside järele, et vältida "pehme põlvkonna" teket. Ta rõhutab õpetajate ja treenerite õiguste kaitsmist laste ülemäärase õigusteadlikkuse eest.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on suunatud seadusepügalate muutmisele Riigikogus, et täpsustada ja kaitsta õpetajate ja treenerite lubatud tegevusi ning õigusi laste kasvatamisel ja treenimisel.

2 Analüüsitud kõnesid