Istungi profiil: Vadim Belobrovtsev

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-04-08

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon keskendub tugevale vastuseisule hariduspoliitikale, eriti C1 keelenõuetele, mis viivad kogenud spetsialistide lahkumiseni ja hariduse kvaliteedi languseni. Kriitika on suunatud poliitika tulemuslikkusele, rõhutades, et kvalifitseeritud pedagoogid asendatakse suvaliste inimestega. Samuti kritiseeritakse valitsuse suutmatust tagada Ida-Virumaa õpetajatele palgalisade õigeaegne väljamaksmine.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust haridusvaldkonna personalipoliitika ja kvalifikatsiooninõuete osas, viidates Rajaleidja keskuste rollile ning C1 keeletaseme mõjule pedagoogilisele kaadrile. Esile tuuakse teadmised meditsiinilise ja pedagoogilise hariduse erinevustest ning Ida-Virumaa õpetajate palgalisa maksmise protseduurilistest viivitustest.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on otsene, kriitiline ja murelik, kasutades sageli retoorilisi küsimusi, et rõhutada poliitika negatiivseid tagajärgi ja kvaliteedi langust ("Milline on selle hariduse kvaliteet?"). Toon keskendub loogilisele argumentatsioonile, tuues esile vastuolusid kvalifikatsiooni ja keeleoskuse vahel.

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Tegevusmuster näitab osalemist täiskogu istungil küsimuste esitamise vormis, mis on suunatud valitsuse tegevuse kontrollimisele. Kõneleja viitab nii kolleegide (Anastassia) varasematele küsimustele kui ka kohalike ametnike (Tallinna abilinnapea) seisukohtadele ja hiljutistele meediakajastustele.

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud valitsuse või vastutavate ametkondade vastu, keskendudes poliitilistele vigadele, mis kahjustavad hariduse kvaliteeti, ja protseduurilistele puudujääkidele. Eriti rõhutatakse halduslikku ebaõnnestumist õpetajate palgalisade õigeaegsel väljamaksmisel, küsides korduvuse välistamise kohta.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil näitab seotust kolleegidega, viidates heale kolleegile Anastassiale esitatud küsimuse jätkamisele, mis viitab ühise teemaarenduse olemasolule. Puuduvad andmed avatuse kohta kompromissidele või erakondadevahelisele koostööle.

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Regionaalne fookus on selgelt suunatud Ida-Virumaa õpetajate palgaprobleemidele ja Tallinna haridusolukorrale, rõhutades kohalike kogukondade ja spetsialistide muresid. Ida-Virumaa õpetajate palgalisa viivitused on esitatud konkreetse haldusliku ebaõnnestumisena.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud vaated puudutavad tööjõu ja palga teemasid avalikus sektoris, rõhutades vajadust tagada Ida-Virumaa õpetajate palgalisade õigeaegne ja korrektne väljamaksmine. Esile tuuakse mure tööjõu stabiilsuse ja õiglase hüvitamise pärast.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on hariduse kvaliteet ja kättesaadavus, rõhutades muret C1 keelenõude negatiivse mõju pärast kogenud õpetajate lahkumisele ja hariduse tasemele. Samuti tõstatatakse küsimus Rajaleidja keskuste pädevusest laste õppimisvõime hindamisel.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on suunatud kehtivate haridus- ja personalipoliitikate rakendamise tagajärgede kriitilisele hindamisele, eriti seoses keeleoskuse nõuetega. Kõneleja tegutseb poliitika elluviimise vastasena ja järelevalvajana, mitte uute eelnõude algatajana.

2 Analüüsitud kõnesid