Istungi profiil: Siim Pohlak

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-02-21

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon keskendub kodumaiste vajaduste eelistamisele välisabile, kritiseerides raha suunamist Sahara-tagusesse Aafrikasse, samal ajal kui kodumaiseid hoiu-laenuühistuid ei aidata. Kõneleja on tugev toiduainete käibemaksu langetamise pooldaja, pidades kehtivat 22% määra Eesti inimeste ostujõudu arvestades äärmiselt ebaõiglaseks. See positsioon on tugevalt väärtuspõhine, rõhutades majanduslikku õiglust.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust maksupoliitika valdkonnas, eriti toiduainete käibemaksu osas, tuues välja detailseid võrdlevaid andmeid Euroopa Liidu riikide maksumäärade kohta (nt Taani 25%, Itaalia 4%, Iirimaa 0%). Samuti on ta kursis riigiabi ja hoiu-laenuühistute temaatikaga. Ta kasutab statistikat ja võrdlusi, et toetada oma argumenti Eesti kõrge maksumäära ebaõigluse kohta.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on kriitiline ja argumenteeritud, kasutades oma seisukohtade toetamiseks ulatuslikult statistilisi andmeid ja Euroopa Liidu võrdlusi. Toon on ametlik, pöördudes lugupeetud juhataja ja ettekandja poole, kuid sisult terav, rõhutades majandusliku ebaõigluse aspekti. Kõneleja esitab küsimusi ja laiendab eelnõu teemat laiemale poliitilisele arutelule.

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Tegevusmustrid näitavad aktiivset osalemist täiskogu istungitel, esitades küsimusi komisjoni ettekandjatele ja sekkudes eelnõude arutellu. Kõneleja viitab varasemale teadmisele komisjoni aruteludest ja oma erakonna varasemale seadusandlikule tegevusele.

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Vastasseis on suunatud "liberaalide" poliitika vastu, keda kritiseeritakse Euroopa eeskujudest lähtumise eest, ignoreerides Eesti ostujõudu ja palgataset. Kriitika on suunatud ka valitsuse fiskaalprioriteetidele, mis eelistavad välisabi kodumaisele finantsstabiilsusele.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil viitab parteisisesele ühisele tegevusele, mainides EKRE varasemat ettepanekut käibemaksu langetamiseks. Kõneleja esitab küsimusi komisjoni liikmele, otsides kinnitust varasemate arutelude kohta. Puuduvad andmed erakondadevahelise koostöö või kompromissivalmiduse kohta.

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on peamiselt riiklik, keskendudes Eesti inimeste ostujõule, palgatasemele ja kodumaiste hoiu-laenuühistute toetamisele. Rahvusvaheline fookus on kriitiline (Sahara-tagune Aafrika abistamine) ja võrdlev (Euroopa Liidu käibemaksumäärad).

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud vaated on suunatud maksukoormuse leevendamisele, eriti toiduainete käibemaksu langetamise kaudu, et parandada inimeste ostujõudu. Kõneleja peab 22% käibemaksu ebaõiglaseks ja pooldab laiemat maksureformi. Ta eelistab riiklike finantsressursside suunamist kodumaiste hoiu-laenuühistute toetamiseks välisabi asemel.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Andmeid pole piisavalt.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on suunatud käibemaksu eelnõudele, kus kõneleja on vastuväitja kehtivale kõrgele maksumäärale. Ta rõhutab vajadust algatada laiem muudatus toiduainete ja põllumajandussaaduste käibemaksu langetamiseks, viidates oma erakonna varasematele ettepanekutele.

2 Analüüsitud kõnesid