Istungi profiil: Vladimir Arhipov

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

2024-11-06

Poliitiline positsioon
Kõneleja toetab tugevalt eestikeelsele haridusele üleminekut, kuid väljendab realistlikku muret selle praktilise elluviimise pärast. Rõhutab vajadust tagada hariduse kättesaadavus ja kvaliteet üleminekuperioodil, keskendudes õpetajate ettevalmistusele ja kvalifikatsioonile.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Näitab sügavat arusaamist haridussüsteemi väljakutsetest, eriti eestikeelsele õpetusele ülemineku keerukusest. Demonstreerib teadmisi õpetajate kvalifikatsiooni nõuetest, keelekategooriatest ja ministeeriumipoolsetest eranditest. Valdab hästi ka kutsehariduse teemasid, eriti regionaalseid aspekte.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab otsekohest ja praktilist lähenemist, rõhutades realistlikkuse vajadust ("oleme realistlikud"). Kõnetoon on mõõdukas ja konstruktiivne, keskendudes konkreetsetele küsimustele ja lahendustele. Väljendab muret faktipõhiselt, ilma emotsionaalsete hinnanguteta.

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Piiratud andmete põhjal nähtav aktiivne osalemine infotunnis, esitades järjestikuseid küsimusi haridusministrile. Keskendub konkreetsetele teemadele ja teeb täpsustavaid küsimusi, mis viitab põhjalikule ettevalmistusele.

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Otsest opositsiooniseisukohta ei avaldu. Pigem väljendab konstruktiivset muret valitsuse hariduspoliitika praktilise elluviimise pärast, keskendudes probleemide tuvastamisele ja lahenduste otsimisele.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Näitab koostöövalmis lähenemist, pöördudes viisakalt ministri poole ja esitades konstruktiivseid küsimusi. Toon on dialoogiline ja suunatud ühiste lahenduste leidmisele, mitte konfrontatsiooni otsimisele.

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Tugevalt väljendunud regionaalne fookus Hiiumaale, eriti Hiiumaa Ametikooli ja Suuremõisa mõisa saatuse osas. Näitab sügavat huvi kohaliku kutsehariduse säilimise vastu ja selle mõju piirkonnale.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid ei ole piisavalt.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskendub hariduse kättesaadavusele ja kvaliteedile kui sotsiaalsetele väärtustele. Väljendab muret selle pärast, et kõik lapsed saaksid kvaliteetset haridust ka üleminekuperioodil, mis viitab võrdsete võimaluste toetamisele.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub haridusseadusandluse praktilisele rakendamisele, eriti eestikeelsele õpetusele ülemineku aspektidele. Huvitub õpetajate kvalifikatsiooni nõuetest ja nende täitmise mehhanismidest ning kutsehariduse korraldusest.

2 Analüüsitud kõnesid