Päevakorra profiil: Vladimir Arhipov
Arupärimine Kristina Kallase töö kohta (nr 632)
2024-09-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Kõneleja võtab selge seisukoha haridusreformi elluviimise paindlikkuse poolt, kritiseerides bürokraatlikku lähenemist keeleoskuse hindamisel. Ta toetab tugevalt omavalitsuste suurema otsustusõiguse andmist õpetajate sobivuse hindamisel, rõhutades praktilise oskuse tähtsust formaalsete kategooriate ees.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab head orienteerumist haridussüsteemi probleemides, eriti eestikeelsele haridusele ülemineku väljakutsetes. Ta demonstreerib teadlikkust õpetajate puuduse põhjustest ja keeleeksami läbimise raskustest, kasutades konkreetseid näiteid pikaajaliste õpetajate olukorrast.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kõnelemisstiil on konstruktiivne ja lahendusele orienteeritud, kasutades viisakaid pöördumisi ("Lugupeetud peaminister"). Retoorika on pragmaatiline, keskendudes praktiliste probleemide lahendamisele emotsionaalsete süüdistuste asemel. Esitab selge ettepaneku koos põhjendusega.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmete vähesuse tõttu ei ole võimalik tegevusmustrite kohta järeldusi teha.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kõneleja ei avalda otsest vastandumist konkreetsetele isikutele, vaid kritiseerib süsteemi bürokraatlikku lähenemist. Kriitika on suunatud formaalsete kategooriate ülemäärasele rõhutamisele, mitte isiklikele rünnakutele.
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja näitab koostöövalmidust, soovitades kaasata nii omavalitsusi kui Keeleametit komisjonide töösse. Lähenemisviis on konsensusele suunatud, otsides lahendusi, mis rahuldaksid kõiki osapooli.
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Andmete vähesuse tõttu ei ole võimalik regionaalse fookuse kohta järeldusi teha.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmete vähesuse tõttu ei ole võimalik majandusvaadete kohta järeldusi teha.
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Kõneleja keskendub hariduse kättesaadavusele ja kvaliteedile, rõhutades laste õigust heale haridusele. Toetab praktilisemat lähenemist keeleoskuse hindamisel, mis tagaks õpetajate piisava arvu.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Kõneleja keskendub haridusreformi elluviimise parandamisele, esitades konkreetse ettepaneku omavalitsuste rolli suurendamiseks õpetajate sobivuse hindamisel. Lähenemisviis on reformiv, mitte revolutsiooniline.
1 Analüüsitud kõnesid