Täiskogu istungite kaupa: Maris Lauri
Kokku istungeid: 31
Täielikult profileeritud: 31
2025-10-13
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Komisjonitöös rõhutab kõneleja konsensuslikke otsuseid ja koostööd Rahandusministeeriumiga eelarve infosüsteemi arendamisel. Isiklikul tasandil soovitab ta kolleegidel, kes asjadest aru ei saa, teistelt küsida, viidates enda praktikale teistel teemadel.
2025-10-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Rõhutatakse vajadust süvendada koostööd ettevõtjate ja ülikoolide vahel teadus- ja arendustegevuses, et ületada lõhe teoreetilise ja praktilise poole vahel. Sotsiaalsete probleemide lahendamisel (tööturule naasmine) rõhutatakse kogukonna, perekonna ja sõprade rolli riigi kõrval.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on konsensuslik komisjoni siseselt, kus otsused eelnõu tagasi saatmise ja esindaja määramise osas tehti üksmeelselt. Kõneleja rõhutab avatust kaasata uude arutellu kõik huvitatud osapooled ja asutused (nt Finantsinspektsioon), kes soovivad osaleda.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja otsib aktiivselt koostööd, pöördudes kolleegi poole küsimusega, et saada sisendit rahapesu eelnõu uue menetlusfaasi teemade kohta. See näitab valmisolekut arvestada kriitiliste märkustega ja kaasata teisi parandustöösse.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja rõhutab positiivset ja vajalikku koostööd finantspettuste vastases võitluses, tuues esile Finantsinspektsiooni, Eesti Panga, politsei, IT-sektori ja teiste asutuste ühise pingutuse. Suhtlus Finantsinspektsiooni juhiga on lugupidav ja kollegiaalne.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on konsensuslik, kuna kõik menetluslikud otsused eelnõu edasiliikumiseks (päevakorda võtmine, esimese lugemise lõpetamine) tehti rahanduskomisjonis üksmeelselt.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja rõhutab konsensuslikku koostööd Rahanduskomisjonis, kus kõik otsused eelnõu edasise menetlemise kohta langetati ühehäälselt. Ta toob esile edukat koostööd Andmekaitse Inspektsiooniga (AKI), mille soovituste alusel kitsendati oluliselt isikuandmete töötlemise ulatust eelnõus. Samuti rõhutab ta, et eelnõu menetlemisel kaasati erinevaid osapooli (õiguskantsler, riigikontrolör).
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja rõhutab koalitsioonivalitsuste olemust ja vajadust kokkulepluse järele, mis peegeldub ka Eesti põhiseaduses. Komisjoni töös näidati üles koostöövalmidust huvigruppidega, arvestades Teenusmajanduse Koja soovitusega teha normitehniline muudatus. Kuigi enamik Isamaa muudatusettepanekuid lükati tagasi, arvestati ühte neist sisuliselt.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on institutsionaalne, otsides dialoogi Riigikohtu esimehega keerulise seadusandliku olukorra lahendamiseks. Eesmärk on saada kõrgeima kohtu hinnang, et lahendada Riigikogu liikmete dilemma.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja A rõhutab konsensuslikku otsustusprotsessi rahapesu tõkestamise seaduse menetlemisel, kus kõik komisjoni otsused olid üksmeelsed. Kõneleja B aga märgib, et teise eelnõu puhul oli hääletus jagunenud (6 poolt, 3 vastu), mis viitab tugevale erimeelsusele maksuküsimustes. Kõneleja C rõhutab valitsuskoalitsiooni enamust ja parempoolsete erakondade ühtsust.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil rõhutab konsensuslikke otsuseid protseduurilistes küsimustes, nagu eelnõu päevakorda võtmine ja juhtivkomisjoni esindaja (Maris Lauri) määramine. Sisuline otsus eelnõu tagasi lükata saavutati samuti selge enamusega, mis näitab komisjonisisest tugevat ühisrinnet.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Komisjoni töös oli näha konsensust protseduurilistes küsimustes (päevakorda võtmine, esindaja määramine), kuid sisulises küsimuses (eelnõu tagasilükkamine) oli selge erimeelsus, kus enamus (6 poolt, 2 vastu) otsustas eelnõu tagasi lükata.
2025-03-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja stiil on nõuandev, kutsudes kolleege üles tegema kaalutletud otsuseid ja ootama ära julgeolekuasutuste koostatud ohuhinnangu. Ta rõhutab vajadust hinnata kõiki aspekte (jalgsi liikumine, rongid, piiripunktide lahtioleku aeg) enne otsustamist, mis viitab avatusele põhjalikule analüüsile.
2025-01-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil rõhutab vajadust laiapõhjalise kaasamise järele riigieelarve seaduse muutmisel, viidates valitsuse plaanile kaasata erinevaid toetusgruppe ja huvigruppe põhjaliku reformi ettevalmistamisel. Konkreetse, pealiskaudse eelnõu osas puudub igasugune koostöövalmidus, kuna seda peetakse arutelu alustamiseks sobimatuks.
2024-12-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja viitab varasemale koostööpakkumisele, kus Keskerakond ja Isamaa keeldusid toetamast või ühendamast oma ettepanekuid juba vastuvõetud eelnõuga 511, näidates seega vastaste poolt äraütlemist sisulisest arvestamisest. Koostööd nähakse võimalikuna vaid juhul, kui see viib sisulise ja läbimõeldud tulemuseni.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil rõhutab, et eelarve on kolme osapoole kompromiss ja põhiseadus eeldab ühist tööd. Tunnustatakse piiratud määral opositsiooni konstruktiivset panust, tuues näiteks eesti raamatu aasta rahastuse muudatuse, kuid eelistab sisulist debatti vastutustundetule käitumisele.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on avatud huvigruppidele (sh kaubandus-tööstuskoda, ametiühingud) ja Rahandusministeeriumile, kellega arutati ja valmistati ette muudatusettepanekuid. Komisjoni otsused, mis puudutasid eelnõu sisulisi täpsustusi, said valdavalt konsensusliku toetuse. Isamaa ettepanekud jäid aga komisjonis toetuseta.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Töötab tihedalt Rahanduskomisjoni ja Rahandusministeeriumiga, rõhutades tehnilist konsulteerimist muudatuste elluviimisel. Tunnistab eelarvet koalitsioonipartnerite kompromissina. On avatud tulevastele laiapõhjalistele diskussioonidele eelarve baasseaduse reformi üle, kuid nõuab, et ettepanekud oleksid sisulised ja protseduuriliselt korrektsed.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kutsub üles sisulisele koostööle ja diskussioonile opositsiooniga, et ühiselt leida lahendusi eelarvesüsteemi parandamiseks. Ta rõhutab vajadust tulla kokku ja pidada omavahel diskussiooni, et teha asjade paremaks muutmise nimel reaalset koostööd.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja rõhutab demokraatliku süsteemi toimimiseks vajalikku koalitsiooni ja opositsiooni head käitumist ning sisulist rollitäitmist. Konkreetses olukorras on stiil aga nõudlik, soovitades opositsioonil käia komisjonides tööl ja teha sisulist tööd, mis viitab praeguse koostöö puudulikkusele.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kutsub üles konstruktiivsele koostööle Riigikogus, rõhutades, et asju saab alati paremaks teha istudes, kaalutledes ja debateerides. Tõstab esile edukat rahvusvahelist koostööd demokraatlike riikidega (Balti, Skandinaavia, Suurbritannia) julgeoleku tagamisel, mis tõi kaasa väikese võidu IPU hääletusel.
2024-09-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja rõhutab tungivat vajadust taastada Riigikogu diskussioonivõime ning otsida tasakaalu ja kompromisse erinevate huvide vahel. Koostöö, kaasamine ja teiste kuulamine on esitatud põhiseaduslikkuse järgimise ja ühiskonna sisemise stabiilsuse alustaladena. Väljendatakse lootust, et suudetakse olla edaspidi kompromisse otsivamad.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on konsensuslik ja kaasav, rõhutades, et kõik menetlusotsused tehti Rahanduskomisjonis konsensuslikult. Märgiti, et turuosalised leidsid, et eelnõu lahendused on sobivad, kuna neilt ei laekunud muudatusettepanekuid ega arvamusi. Koostöö hõlmas ka tehniliste ja keeleliste probleemide lahendamist enne kolmandat lugemist.
2024-06-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja rõhutab konstruktiivse koostöö vajadust asjassepuutuvate institutsioonide, ametiasutuste ja erasektori vahel. Ta viitab kollektiivsele nõustumisele Riigikogus sotsiaalkonto teema lahendamise osas, näidates avatust konsensuslikule ja ühisele lahenduste leidmisele.
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja loodab südamest, et Riigikogus ja valitsuses tärkab vastutustundlikkus ning leitakse eelarvekriisis ühisosa ja sisulised lahendused. Samas väljendab ta tugevat skepsist ja usaldamatust teiste osapoolte võimekuse suhtes, kartes, et ühisosa ei leita. Koostöö on tingitud vajadusest, mitte usaldusest.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kutsub üles koostööle lisaeelarve kiirel menetlemisel, paludes teistel Riigikogu liikmetel mitte takistada hädavajalikku protsessi. Ta rõhutab, et praeguses kriisiolukorras tuleks süüdlaste otsimise asemel leida tee olukorrast välja. Ta viitab kolleegidele ja esinejatele lugupidavalt, kuigi kritiseerib teravalt varasemaid tegijaid.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on avatud huvigruppidele ja Rahandusministeeriumile, kaasates neid avaliku istungi kaudu ja arvestades konsensuslikult mitmeid muudatusettepanekuid (nt üleminekuperioodi pikendamine). Tunnistab avatult komisjonisisest diskussiooni ja eriarvamusi (enamuse ja vähemuse seisukohad nõukogu nõude osas), kuid rõhutab lõpuks enamuse toetatud lahenduste ratsionaalsust.
2024-05-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja väljendab lootust, et olulised teemad leiavad edaspidi põhjalikumat käsitlust Riigikogu komisjonides, ministeeriumides ja valitsuse tasandil, viidates soovile konstruktiivseks koostööks. Kolleege pöördutakse lugupidavalt ja tunnustatakse tehtud tööd, isegi kui sellel pole kohest efekti. Koostöö eesmärk on leida lahendusi ettevõtluskeskkonna parandamiseks.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on rõhutatult konsensuslik ja kaasav, rõhutades, et kõik otsused Rahanduskomisjonis langetati konsensuslikult. Samuti rõhutatakse tavapärast asjaosaliste kaasamist Riigikogu komisjoni töösse, et väljendada arvamusi ja kontrollida probleemide lahendatust.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Protseduurilistes küsimustes (põhiseaduslike institutsioonide eelarve eelnõu) saavutati Rahanduskomisjonis konsensuslikud otsused, mis viitab suutlikkusele leida kokkuleppeid. Samas nõutakse valitsuselt ja opositsioonilt laiemat kollektiivset vastutustundlikkust eelarvekriisi lahendamisel.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on avatud ja institutsionaalne, kaasates Rahandusministeeriumi eksperte ja Finantsinspektsiooni. Komisjonis langetati otsused suure konsensusega (8 poolthäält ja 1 vastuhääl), mis viitab edukale koostööle juhtivkomisjonis. Ta nimetab konkreetselt kolleege ja ametnikke, kes arutelus osalesid.