Täiskogu istungite kaupa: Lauri Laats
Kokku istungeid: 150
Täielikult profileeritud: 150
2025-10-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud valitsuse liikmete vastu, keda kritiseeritakse avaliku petitsiooni ja rahva arvamuse eiramise eest. Kriitika on intensiivne ja osaliselt isiklik, nimetades ühe ministri tagasisidet "õõvastavaks" ja meenutades Jürgen Ligi varasemat solvangut rahva aadressil.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakonna juhitud valitsus ja Sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse silmakirjalikkuses ja rahvale valetamise kaudu mandaadi saamises. Kriitika on suunatud nii poliitilistele otsustele (maksutõusud, eelarve defitsiit) kui ka ministrite isiklikule ebakompetentsusele (nt siseministri plaanid, peaministri tegevused). Rünnakud on intensiivsed ja kompromissivalmidust ei väljendata, toetades eelarve tagasilükkamist.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud nii praegusele valitsusele (ministritele) kui ka eelnevatele valitsustele, kes on jätnud päästjad ja politseinikud palgavaesusesse. Eraldi kritiseeritakse Sotsiaaldemokraate käibemaksu tõstmise eest, süüdistades neid valitsuse süüdistamises. Ametkondi süüdistatakse vastutuse vältimises ja üksteise süüdistamises kergliiklusprobleemi osas.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse fiskaalpoliitikale, eriti kohaliku omavalitsuse tulubaasi ümberjagamisele ja eelarve läbipaistmatuse suurenemisele. Ideoloogiliselt kritiseeritakse sotside poolt algatatud sotsialistlikke meetmeid ja nõutakse selgitusi tulevaste maksutõusude osas.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsus ja eriti rahandusminister Jürgen Ligi, keda kritiseeritakse nii poliitika (automaks) kui ka isikliku käitumise (suhtumine, noomimine) pärast. Kriitika on intensiivne ja hõlmab süüdistusi rahva usalduse õõnestamises ning analüüsi puudumises. Valitsuspartneritest mainitakse Sotsiaaldemokraate automaksu initsiaatoritena ja Eesti 200 esinaise sõnu automaksu ärajätmise vajadusest.
2025-09-25
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Põhikirjeldus on tugev vastuseis praegusele koalitsioonile ja eelarvele; süüdistab makseraskuste ja hinnatõusude tekitamises koalitsiooni poliitika, eriti tarbimismaksudest. Kaitseb madalama kaste ja baasvajaduste rahuldamist ning rõhutab, et rikkamad võidavad ning vaesemad kannatavad. Intensiivne kriitika, kuid sõnastus on kasuliku alternatiivi otsingu ja demograafilise kriisi mõistmise kaudu.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline Rail Balticu projekti rahastuse ning keskkonnamõjude suhtes; kritiseerib seniseid otsuseid ja hüljatud uuringuid ning rõhutab vajadust peatada või ümber hinnata, kui puudub tugeva äriplaan. Võrdleb rohelise kiri ja tegeliku tegutsemise vahelist “rohepesu” ning on kriitiline rohelistest ja osadest erakondadest. Mitteavaldatav täielik vastuseis, kuid tugevalt vastandav juriidilisele ja majanduslikule plaanile.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine vastand on valitsuse senine lähenemine demograafiliste ja sotsiaalsete probleemide lahendamisel; kriitika kõneleja poolt on selgelt olemas, kui meetmed ei toimi; rõhutab vajadust muudatuste ja tõhususe poole.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline valitsuse ja juhtide suhtes; rõhutab usalduskriisi ja vajadust suurendada kontrolli ning läbipaistvust. Hõlmab nii poliitilist kui menetluslikku kriitikat ning rõhutab, et valitsuse otsused ei pruugi olla kooskõlas avaliku huvi ning regionaalsete tarbimistega. Kõrgendab vajadust vastuste ja vastutuse osas.
2025-09-18
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kiri võrutab tugevalt opositsiooni kriitikat: süüdistab Eesti 200 ja Reformierakonda klaarimatuses ja puudulikus analüüsis seoses Keskerakonna ettepanekutega; rõhutab, et mõned vastajad tegid otsuseid ilma põhjaliku analüüsita ning kaitseb institutsioone (Eesti Pank, Finantsinspektsioon). Eeldab, et koostöö ja põhjalik arutelu on vajalik, mitte lihtsustatud vastuväited.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Põhirõhk opositsioonil on eelnõu vastu, eriti kui see mõjutab ettevõtlust ja rohepoliitika laadi. Sõnavõtudes kritiseeritakse konkreetselt seejuures toimuvaid mõtteid ja võimuiha; kriitika keskendub heakskiitvale või muutmistele suunatud seisukohtade puudumisele. Teises ja kolmandas kõnes on näha mõõdukat või neutraalset tagasitoomist, kuid üldine toon kaldub kriteeriumide ja kontrolli üle arutlemisele.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Tolmuvõitu, tihedalt vastandlik ja kriitiline. Peamine vastane on valitsus ning ministri meetmed tervishoiu ja sotsiaalvaldkonna osas; esille tõstetakse eelarveringi ja kulutuste läbipaistvuse puudulikkus ning “hambutu riik” kontekstis väljendatud kahtlused. Attack on protseduuri ja allikate usaldusväärsuse ning otsuste õigeaegsuse suhtes; kompromissi ei näi olevat osutatud.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otseselt opositsiooniline; kriitika suundub valitsuse ja koalitsiooni suunas seoses seaduste kiirustamise ning puuduliku mõjuanalüüsi ja selguseta eelnõudega. Intensiivsus on kõrge, rõhutatakse, et vastuvõetud seadused võivad olla puudulikud ja et õiguskantsler ning riigikontrolör on tähelepanekutega olulised. Kompromissivõimalused on tinglikult olemas, kuid ta rõhutab vajadust reformi ja paremast kontrollist.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastandlik pool on valitsus ja selle maamaksu ning hariduspoliitika rakendamine; kriitika on tugev sealse keskne viie jaotuse osas (maamaksu tõstmine, kohaliku tasandi erivõimete vähendamine, vene keele õppijate koolitus). Intensiivsus on kõrge; otsene vastandumine poliitikale.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline RAB-i tegevuse ja õiguskantsleri hinnangu suhtes; keskendub skandaali tagamaadel ning pankade rollile ja vastutusele.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Põhirünnak on koalitsiooni vastu: kriitika keskne teemadeks tervishoiu kättesaadavus, regionaalsed puudujäägid ja maksupoliitika mõju. Rõhutab ministri vastutust ja mõnikord nimetab ministri tagasiastumist mõistlikuks sammuks; on valmis jätkuvalt arutlema eelnõude üle, kuid mitte tingimata koalitsiooniga kompromisse vältimata.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Selle kõne põhiteem on tugeva opositsiooni väljendamine valitsuse rahanduspoliitikale. Distsiplineeritult kriitiline suhtumine maksude suurendustesse ja valitsuse teavitustöö osas, intsiitne vastuhakk; kompromissi võimalust ei ilmuta selgelt.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Selgelt opositsiooniline seisukoht koalitsiooni suhtes: kriitika keskmes on regionaalpoliitika puudulik teostus ja ministeride adekvaatne vastutamine. Toob esile, et koalitsiooni juhtide ja ministrite tegevus ei vasta vajadustele ning süüdistab suhtumises ja vastuste viivitustes. Kasutatud on tugev retooriline kriitika ja demokraatlike debateerimise puudutav kriitika.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamised vastased on valitsus ja selle ministrid (nt Michal, Lig, Tarol jt), süstemaatilise kriitika objektid on energiapoliitika, maksud, avaliku sektori kulud ja riigi läbipaistvus. Sõnavõttudes vilksatab terav kriitika ning mõnikord isiklikult ühendab jultunud retoorika ja tugeva hoo. Koalitsiooniga kompromissi otsimise asemel jätkatakse järelevalvet ja protesti (umbusaldusavaldused, arupärimised), mis viitab mõõdukat või tugevat vastupanu ning vähese valmisolekule liita praatlikku koalitsioonile.
2025-06-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsioon, eriti sotsid ja Reformierakond, kelle poliitika süüdistatakse koalitsiooni otsuste ja maksupoliitika astmeliselt. Arutlus sisaldab tugevat sõnakasutust ning süüdistusi vale-ettepanekute ja pikaajaliste lubaduste suhtes; kompromissi või koostöövalmidust nähakse puudulikuna.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitiline rohep poliitika suhtes; rohep pole ainus või parim viis majanduse kasvule; riiklikku toetust ja dotatsioone nähakse kui potentsiaalselt kahjulikke ja maksumaksjale raskeks koormaks. Esitatakse tugev soov muuta poliitikat ja kaasata ettevõtteid otse investeeringute toomiseks ning kaaluda alternatiivseid majandustegevusi.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev ja põhirõhuline oppositsioon eelnõule; süüdistab kavandatavat süsteemi õigusriigi purustamises ja jälgimisühiskonna loomises. Kritiseerib valitsuskoalitsiooni ja tööriistade ebausaldusväärsust, kutsub koalitsiooni liikmeid vastu hääletama ning rõhutab vajadust piirata riiklikku jälgimist.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuväide on olemasolevale eelnõule: suurenev tarbijakoormus, maksete tõus ja põhiseaduslikkuse riskid. Hinnatakse, et eelnõu ei maksa tähele tarbijaid ning leiab, et see tuleb tagasi lükata või põhjalikult läbi vaadata. Mitme fraktsiooni koostöös térkendub laiapõhjaline kriitika.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastase positsioon on valitsus ja ministrid; kritiseerib plaani vangide riiki toimetada ning väidab, et see on vastuolus riigi väärtustega. Intensiivne isiklike süüdistuste ning usaldamatuse keel, rõhutab, et küsimustele ei ole adekvaatseid vastuseid ning ähvardab umbusaldusavaldust. Tõstab esile eetiliste ja avaliku huviga seotud küsimused.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon (reformierakond, Eesti 200) ja sotsiaaldemokraadid; kriitika on osaliselt poliitilise ja majandusliku meetserakaudse iseloomuga. Hukkamõiste keskendub maksude ja sotsiaaltoetuste kärbimisele, automaksu ning bürokraatia suurendamisele ning eelarve planeerimise vigadele; toonid on tugevalt kriitilised, kuid samas on näha valmisolekut esitada alternatiive ja ametiomavahelistele aruteludele vastumeelselt vastu võtta olemasolevad ettepanekud.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsioon: kriitika suunatud valitsuse ning selle maksupoliitika, hinnatõusu ja sotsiaalsete meetmete osas. Eemaldab pitseri progresseeruvatele maksude suurendustele, rõhutab õigusriigi tagamise ja läbipaistvuse vajadust ning väidab, et demograafiline kriis ja tervishoiu jätkusuutmatus on otseselt valitsuse otsuste tagajärg. Intensiivne, poliitikapõhine vastuseis; kompromissi rõhutamine on piiratud, keskendutakse spurtselt konkreetsetele meetmetele ja vastustele.
2025-06-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastane asjas on valitsus ning tema arengukujunduslik kriitika on tugeva (strong) tooniga. Ta süüdistab valitsust majanduse ja tarbimismaksude ja inflatsiooni tekitamises ning väidab, et senised plaanid ei realiseeru (nt automaksu mõju). Ta rõhutab vajadust muutuste järele ning ei näi olevat valmis aktsepteerima valitsuse seniseid positsioone, vaid esitab alternatiivid ja kriitikat kui alus aruteluks.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2025-06-03
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rail Balticu suhtes on peamine kriitika: küsite loomulikke vastuseid ülalpidamiskulude kohta ja rahastamismudeli läbipaistvust ning näitab muret, kuidas maksumaksjad ja naabrid selle projektiga haagivad. Ta hoiatab, et kulude jaotuse osas puuduvad selged vastused ning väljendab skepsist projekti jätkusuutlikkuse ja rahastamise suhtes. Üldine töösuhe on kriitiline, kuid mitte isiklikult konflikti otsiv.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhirõhk on kriitilise ja tugeva opositsiooni suunal: süüdistatakse Reformierakonda ja Eesti 200-d maksupoliitikas, nimetatakse kavatsusteks suurendada vaesust ja vähendada tarbijate toimetulekut. Toob esile, et vastuolu on poliitiline ning kriitika on palju suurem kui konstruktiivne alternatiivi pakkumine; on selgelt vastuhakk ja kompromissi piiritlemine teiste erakondade suhtes.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitiline suhtumine valitsuse praegusesse maksupoliitikasse; rõhutab vajadust mitte piirduda maksutõusudega ning nõuab põhjalikku maksusüsteemi auditi ja suurema kaaluga maksustamist (vara, kapital, kõrged dividenditulud). Intensiivsus on märgatav ning oppositionisti toon kaldub reformide suunas, kuid mitte ühtegi konkreetset praeguse valitsuse tagasilükkamist; pigem nõuab alternatiivseid, süsteemseid lahendusi.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiosa teksti seisab vastu valitseva koalitsiooni maksupoliitikale ja lubaduste rikkumisele; keskendutakse Reformierakonna skandaalidele ja vene kaartidele kui poliitilist tööriista, ning õhuauku vastutust ja vastuhõlmade süüdistuste esitamine. Võitluseks esitatud kriitika on tugeva intensiivsusega ja sisaldab võtmesõnaku: sildistamine, demagoogia ning sisu puudutavate väidete rõhutamine.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastandlause: valitsuse majanduspoliitika ja maksupoliitika; rõhuasetus on probleemide juurtes ja lahenduste puudumisel. On tugev kriitik kõigile sammudele, mis suurendavad regulatiivset koormust või vähendavad ettevõtete konkurentsivõimet; laialdaselt esitatakse ettepanekuid maksude vähendamiseks, investeeringute suunamiseks ning ettevõtete ja põllumeeste õiglasema tulu tagamiseks. Mõnes lõigus märgitud koostöö võib sisaldada varjatud sobingut Reformierakonna ja Eesti 200-ga, kuid peamine toon on kriitiline ja dissentsiaalne.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastuhakk on CO2-kaubandusele ja rohepöörde praegusele rakendusele; kriitika keskendub majanduslikele ja konkurentsieelistele ning süsteemi tõhususele.—Kriitikusse kuulub koalitsioon, kesväidab CO2-kaubanduse potentsiaali, ning rõhutatakse vajadust ülevaatamiseks.—Rõhutatakse, et roheenergia lugu ei ole alati puhas ning rohepöörde makro kirjeldused võivad olla vale näitlikud (näited).
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitiline valitsuse eelarve korralduse suhtes: rõhutab, et kärped tuleb kaaluda ettevaatlikult ja põhjalikult ning maksu- või bürokraatiaga seotud muudatuste mõju üle. Kritiseerib valet sildistamist ning kutsub esile konstruktiivset, koostöökeskset lähenemist Rail Balticu küsimusele. Näitab vastupanu liigsetele või ilmselgelt halvasti põhjendatud otsustele.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastane koalitsiooni rohepöörde kiiretele sammudele ja valitsuse energiapoliitikale; iseloomustab valitsust mandaadi puudumisega ning soovib erakorralisi valimisi või rahva mandaadi küsimist; kriitika on tugev ja suunatud nii otsustele kui ka protsessile (laias laastus).
2025-05-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Selgelt opositsiooniline: kriitika keskmes on valitsuse otsused ja nende mõju elanikkonnale (valimisõigus, hooldereform, maksupoliitika). Üksikasjalikult hinnatakse probleeme ning rõhutatakse vajadust aruandluse ja vastutuse suurendamiseks; kompromissi kujutatakse kui soovitava, kuid piiratud kontekstis, peamiselt poliitiliste vaidluste kaudu.
2025-04-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastuvõtt on parempoolse/valitsuse energiapoliitika ja rohepöörde kiiruse suhtes: kriitika eelnõu 555 ja selle mõju kohta maksumaksjale, energiahindadele ja riigi usaldusväärsusele. Ta rõhutab vajadust terviklikuma ja realistlikuma lähenemise järele ning on tugevalt vastu praegustele koordineeritud plaanidele, mis võivad põhjustada korke kulu ja ebakindlust.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsusele ja varasematele valitsustele nende tegevusetuse ja regulatiivsete tõketega seoses. Kritika on poliitilise ja tehnilise iseloomuga, kuid ei näita isiklikke rünnakuid, pigem nõuab vastutuse võtmist ja reformide tegemist.
2025-04-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opponendid keskenduvad e‑hääletuse turvalisuse ja salajasuse riskidele ning osa olid avatud eelnõu suhtes kriitilised. Näited: Keskerakond (uus Keskerakond) ei toeta e‑valimisi; grupp rõhutab usaldamatust ja soovib rahuliku, läbipaistva ja kontrollitava süsteemi saavutamist. Oluliseks peetakse väljakutsena suuremat osa ühiskonnast tekkiva kahtluse tekitamist ning kriitikat koalitsioonipoliitika suunas.
2025-04-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Oluline opositsiooniline toon suunatud valitsusele: kritiseeritakse hoogsat maksupoliitikat ja inflatsiooni mõju; nähakse valitsuse dieedil tegutsevatena, mis süvendavad vaesust. Iseloomustatakse Tallinna sotsiaaldemokraatide valitsemist ja valimisjaoskondade arvu vähendamist kui demokraatlike väärtuste kahjustust. Eestluse huvidest lähtuv kriitika on terav ja suunatud konkreetsetele valikutele (maksuküür, käibemaksu erisused).
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika suunav peamiselt valitsuse otsuste suhtes ja nende läbivaatamise viisil; nimetab kolme erakonda (sotsiaaldemokraadid, Eesti 200 ja Reformierakond) “kolm tarka”, kelle otsused olid vastuolus ENMAK-iga ning tekitasid poliitilist võimuliikumist. Kujundab tugeva, peamiselt protseduurilist ja tulemust puudutavat vastuseisu ning rõhutab vajadust selguse ja kohustuslike toimingute järele. On märgatavalt kriitiline selle üle, kuidas otsused vastu võeti ja finantslike lubaduste rischide üle.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamised oponentidest märgitakse praeguse valitsuse energeetika poliitika ning rohepöörde suuna kriitikat; mainitakse eelmisi valitsusi kui osa kriitika kontekstist. Intensiivsus on tugev – kõne kriitiline ja alternatiivset lahendust pakkuv, kuid kompromissi sõnastus on piiratud.
2025-04-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhirõhk opositsioonil: valitsuse poliitika kriitika, mandaadi puuduminen ja läbipaistvuse tagaajamine; nõutakse tagasiastumist või uue mandaadi taotlemist; kriitika on tugev ja peaaegu alati kindlalt pööritud suurte otsuste puhul (meretuulepargid, maksupoliitika).
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhirivistused: kriitika koalitsiooni ja Reformierakonna/Eesti 200 poliitika suhtes; sotsiaaldemokraatide automaksu positsiooni suhtes skeptiline; rõhutab vajadust pangamaksu ja konkurentsi suurendamiseks, et langetada intresse ja parandada tarbijate olukorda. Jagab tugevat vastuseisu koalitsiooni otsustele ja nõuab nende avalikku selgitust ning eelnõude edendamist.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiline oppositsiooniline positsioon on eelnõu vastu: kriitika keskmes on kohustuslike soolise võrdõiguslikkuse kvoodi mõju majandusele, ettevõtete juhtkondade koostisele ning sanktsioonide tagajärgedele. Ka automaksu puhul on kriitika tugev ja esitatakse nõue selle suurema mõju ning tõrgeteta tagasilükkamise või muutmise nimel. Juhtpõhjused on politiseerimata majandusalased ning sotsiaalmajanduslikud tagajärjed.
2025-04-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kui riigivalitsuse praegust lähenemist kritiseeritakse, rõhutatakse vajadust selgete meetmete ja koostööga turvalisuse suurendamiseks; puudub nõustuv positsioon Hiina-tehnoloogia kasutamise vankumatu üldise keelustamise suhtes, kuid on märgitud, et riik ei ole piisavalt rakendanud meetmeid. Intensiivne kriitika on poliitikapõhine ja põhineb julgeolekualastel ning tarbijakaitsega seotud mured.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Seis on tugeva opositsiooni suunaga: süüdistav otsuse suhtes ning kriitiline valitsuse töövormide kohta. Teisel kõnel rõhutatakse, et julgeolekuküsimus jäi menetlusest kõrvale, mis on samuti opositsioonilise kriitika osa. Täielikult ei väljendata valmislahendust, kuid kriitika on sihitud menetluse ja tulemuste suunas.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastane on Sotsiaaldemokraatlik Erakond; stseeni pealtooni on tugevalt kriitiline. Saab nähtavaks nii poliitiliste kui isiklike rünnakutena (“tragikoomiline”, “kuidas te suutsite neid niimoodi ohjata”). Intensiivne vastasseis, kuid kompromissivõimalustega puudub konkreetne teene, pigem rõhk vastuhakkule ja vastutusele.
2025-03-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud plaanile ja selle rakendusele ning võimalikele majanduslikele tagajärgedele, mitte konkreetsetele isikutele; puudub otsene isiklik rünnak või nimekiriklik vastasseis.
2025-03-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline positsioon: kriitika valitsusele ja koalitsioonile ning mandaadi puudumise rõhutamine. Nõuab valitsuse tagasiastumist ja uue mandaadi saamist Riigikogust ning erakorraliste valimiste toetamist. Soovib eelnõu pausi ja uuesti arutamist koos kõigi erakondadega.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab, et opositsiooni tööd on piiratud ning opositsioonikoalitsioonid on olnud problemaatilised; väidab, et opositsioon on vaigistatud ja ministrid ei ilmu komisjonidesse ning ei edasta materjale. Iseloomustab vastasseisu soovitava demokratiakriisi kontekstis; on tugevalt kriitiline valitsuse ja senise koalitsiooni suhtes ning rõhutab vajadust suurendada opositsiooni tööpraksi läbipaistvust.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsioon: ründab praegust valitsust (rõhutades sotside ja Reformierakonna koalitsiooni vastutust), tõstab esile põhiküsimused ja süüdistab poliitika tagajärgedes; nõuab lahendust läbi erakorraliste valimiste ja peaministri tagasiastumist; kriitika on intensiivne ja peamine samm on poliitilise vastandumise rõhutamine.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline suhtumine valitsuse mõjudesse ja läbipaistvuse puudumisse energiaplaanide osas (kolmandas kõnes) ning usuvabaduse piiramise vastu võitleva positsiooni (neljas kõnes) – need näited illustreerivad tugevamat opositsiooni teatud valitsuse poolt rakendatavatele meetmetele; teistes kõnes jääb toetus eelnõule tugevamaks, kuid opositsioon väljendub majanduslike ja sotsiaalsete tagajärgede kriitikas.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Põhirõhk kriitikale koalitsiooni ning SDE rolli suhtes; esitab väljakutseid ministrite seisukohtade osas ja rõhutab vajadust konkreetsete vastuste saamiseks. Gunksitab ministri või valitsuse paanikat külvavate väljaütlemiste üle; üldiselt positsioneerub opositsioonina esile tõstes koalitsiooni ebakõlasid mõnede poliitikate korraldamisel.
2025-02-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõrgelt kriitiline valitsuse ja sellele koalitsiooni suhtes; keskendub eeskätt pangamaksu ja maksukorralduse vastuoludele, ning süüdistab valitsust majanduse süvenemises ja ostujõu languses. Tugev opositsiooniloogika suunatud Reformierakonnale ja sotsiaaldemokraatidele kui peamistele vastuolude osapooltele, ning erakorralised valimised kui vahend mandaadi uuendamiseks. Käitumine deklareerib kompromissivõimet ainult laialdase valitsuse kriisiga.
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastuhakk on suunatud valitsuse energiapoliitikale ja rohepöörde teostusele; kriitika keskmes on hinnatasemed tarbijale, investeeringute ja kulutuste läbipaistvus ning Eesti majanduse konkurentsivõime. Soovitused keskenduvad pragmaatilisusele ja võimalusele riigi ja erakondadevahelise koostöölaine muutustele; kriitika on tugev, eelarve- ja koostööprobleemide lahendamiseks seisab pragmaatiliselt vastas.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastuhakk on suunatud valitsusele ja koalitsioonile energiapoliitikaga ning üldisele majanduslikule suunale. Ta süüdistab neid kuulamatuse ja vastuoluliste otsuste eest ning rõhutab, et opositsiooni toetus on suur (viidatakse 70%-le elanikkonnast). Korduvalt kinnitab umbusaldusavalduse läbiviimist ning väljendab vajadust muuta poliitikat consumer-centered ja ekspertide soovituste järgi.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastane on valitsus ja Tallinna linnavalitsus (koos kõigi seotud poliitiliste jõududega); kriitika on nii poliitiline (ministeeriumide juhtimise kohta) kui ka menetluslik (sisekontrolli ja politsei poole pöördumise puudumine). Eesmärk on suurendada kontrolli, vastutust ja potentsiaalse süü aspekti avamist; rammus opposition toon, tugeva kriitika ning vähese valmisolekuni kompromissile.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõrge ja selge opositsiooni toon valitsusele ja välisministrile; kritiseerib valitsuse ja Keskerakonna poliitikat ning ministri vastuste puudumist. Ta süüdistab ebakindluses ja retoorikas, nimetab viiruseks valitsuskabinetis toimuvat ning rõhutab, et tuleb endale vastuseid, mitte pelgalt rünnakuid; väljendab tugevat vastuseisu praegusele välispoliitika suunale.
2025-02-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Juhtiv vastane koalitsiooni maksupoliitikale; kritiseerib valitsuse otsuseid ning nimetab neid ebapopulaarseteks ning kahjulikeks majandusele. Tasakaalustatud, kuid tihedalt poliitilisele vastasseisule suunatud kriitika; rõhutab, et opositsioon esindab inimeste huve ja regionaalset võrdsust, ning viitab koalitsiooni puudulikule visioonile.
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitiline valitsuse maksupoliitika suhtes (nimetab äsja tehtud maksutõuse “maksufestivali” ning rõhutas, et see on tegelikult maksupõrgu) ja püüdlus muuta autode maksustamist peredele soodsamaks (automaksu nullmääras). Vägivaldse vastuvõtmise asemel eelistab selget ja õiglase mehhanismi ning rõhutab vajadust lihtsustada karistusi/rahatrahve Euroopa direktiivide kontekstis. Kõneleja on vastu ebaefektiivsetele maksukulude jaotustele ning rõhutab vajadust praktiliste ja mõõdetavate tulemustega otsuste tegemiseks.
2025-01-28
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Piisavalt andmeid vastase positsiooni kindlaksmääramiseks.
2025-01-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opponentsus on suunatud ministri tegevusele ja otsuste mehhanismidele; rõhutatakse vajadust hinnanguid ja turu tagasisidet läbi vaadata ning kontrolli suurendada. Intensiivsus on kriitiline, keskendudes läbipaistvusele ja vastutusele, ilma suggestsiooni kompromissidele konkreetselt välja öelda.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Aluseks on automaksu vastane ja koalitsiooni poliitikaga ühendatud vastuhakk; kriitika keskmes on maksusüsteemi ebaõiglus, majanduse ja perede koormamine ning valitsuse intellektuaalne ja poliittehnoloogiline värv; rõhutatakse oma fraktsiooni soovi peatada või tagasi pöörata automaksu ja tunnistada valitsuse eksimusi.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastane on valitsus ja konkreetselt kliima- või ministrikandidaadid; kriitika keskmes on õiguslik ja moraalne vastutus rahastamise üle ning kriitikaga kaasneb nõue selgitustele ja võimalikele järelevalvetoimingutele. Kujundab tugeva, isikustatud süüdistuse tonaalsuse, kuid avaneb kontrollile ja aruandlusele.
2025-01-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitikud on valitsus ja selle ministrid ning üksikute oppositioni esindajad (nt Läänemets, Ligi) — kriitika on selgelt poliitiline ja toimib sügavalt isiklike süüdistustena („läbipaistmatu”, „arusaamatu” eelarve). Intensiivne ja kindel oppositionaalne retoorika; kokkuleppe võimalust ei välistata, kuid kompromissi otsuslikkus on vältimatu.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitikud on Reformierakond ja kontrollgrupid, keda süüdistatakse poliitilise mängu ja otsuste edasilükkamises; kritikaga seotakse varasemad valitsus- ja koalitsioonide nihked (nt 2022) ning Euroopa Komisjoni raha kasutamise viimane edasiliikumine. Kritika on eesmärgipärane (poliitiline ja protseduuriline), rõhutades “õige” juhendamise asemel poliitilise vastutuse puudumist. Intensiivsus on mõõduka kuni tugeva kriitika tasemel, kuid otsest kompromissi välistust ei loe siiski välja kui peamist stiili.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Rõhutab koalitsiooni ministrite teadmiste puudulikkust ja eelarve läbipaistmatust; esitab tugevat kriitikat koalitsiooni suunas. Taustal on soov muuta eelarve haldamist läbi selgete reeglite. Kompromiss on esitatud tagasihoidlikult ning tähelepanu keskmes on parandused, mitte jätkuv status quo.
2025-01-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhirivis kritiseeritakse valitsuse otsuseid: notaritasude tõus, rohelise energiapoliitika mõju ja energiaturu otsused, mis kõigutavad majandust. Rõhutatakse valitsuse vastutust ning kriitika on tugev, mitte isiklik ja otsitakse konstruktiivseid lahendusi.
2024-12-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opponendid mainitakse kui EKRE, Sotsid ja Orav; EKRE kohta toodud kriitiline framing, Sotside kohta kirjeldus kui "paindlikud ja pehmed" ning Oravate kohta "õnnest üksi vähe" viitavad teravdatud, kui mitte vittenkriitilisele hinnangule. Kaitsed ja vastased esitatakse peamiselt poliitiliste gruppide kaudu, mitte isiklike rünnakute kontekstis.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Käivitatud kriitika on suunatud valitsusele ja ministritele, eriti nende esinduskulude ja palga läbipaistvuse puudumise ning otsuste eest, mis ei toeta Keskerakonna ettepanekuid. Häälekalt osutab, et varasemad eelnõud olid alustatud, kuid hääletati maha; toon on jõuline ja nõudlik, tugeva poliitilise opositsiooni positsiooniga.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Põhiline vastuhakk on suunatud valitsusele ja koalitsioonile: kriitika esinduskulude läbipaistvuse eelnõu mittetoetamise kohta ning koolipsühhooloogide rahastamise otsuste ümber. Intensiivne retoorika ja küsimused näitavad tugevast opositsiooni ning valmisolekut võtta erapooletu positsioonil seisukohti välja öelda.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Selgelt opositsiooniline suhtumine automaksu suhtes; kinnitab, et oma fraktsioon ei toeta eelnõu ega kaasnevaid muudatusi. Kõne rõhutab kehtivate maksutõusude ja kodanike koormuse vältimise vajadust ning piiratud kasu riigieelarvele.
2024-12-12
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse koalitsioonile ja senisele rahastuspoliitikale: esinduskulude läbipaistvuse puudumine ning arusaamatused nende kasutusest. Esitatakse rõhutatud otsustamisvaidlus ja tugeva nõudluse läbipaistvuse järele, mõningal määral süüdistatakse opositsiooni populistlikuks nimetamist, kuid peamine kriitika on rahastuse avalikkusele selgitamatus. Pakutakse vastu just läbipaistvuse suurendamist, mitte olemasolevate summade drastilist vähendamist.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opositsioon on tugev ja põhimõtteline: eelarve ja maksumuudatused on kahjulikud riigile, ühiskonnale ja ettevõtjatele ning ei saa seda eelarvet heaks kiita. Kritiseeritakse nii üldist maksumõõdet kui konkreetseid maksutõuse ning peetakse neid kahandavateks inimeste elutingimustele. Opositsioon kirjeldab end kui konstruktiivset, kuid tihedalt kriitilist.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Ta on selgelt vastu valitsuskoalitsiooni majandus- ja regionaalpoliitikale, süüdistades nende fiskaalpoliitikat ning maksupoliitikas eksimustes. Väidab, et toimetulek ei parane ja inimesed jäävad vaesemaks maksude tõttu, ning viitab lubadusele kaotada maksuküür kui ebausaldusväärsele sammule. Kritiseerib koalitsiooni ning rõhutab vajadust vastuste ja suurema läbipaistvuse järele.
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõne kajastab tugevat opositsiooni koalitsiooni otsustele: kriitika keskne on valitsuse majanduspoliitika ja otsuste kahjulikkus, samas on rõhutatud vajadus reformide ja läbipaistvuse järele. Oppositioni toon on kriitiline, töödeldakse alternatiivseid lahendusi (pangamaks, toiduainete käibemaksu langus, palga‑ ja kuluhüvitiste regulatsioon) ning süüdistatakse koalitsiooni kokkulepete vastuolus.
2024-12-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline senise komisjoni ja praeguse eelnõu lahenduste suhtes, väidab, et see on poolik. Ei ilmutu isiklikke rünnakuid vastu konkreetsete opositsiooniparteide suunas, keskendub pigem poliitikameetmete parandamisele ja suurema läbipaistvuse saavutamisele.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on koalitsioonivalitsuse maksupoliitika: esineja süüdistab valitsust ja koalitsiooni saamatuses maksude tõstmises ning toob välja, et tarbimismaksud koormavad kõige rohkem madalate ja keskmiste teenimitega inimesi. Ta ründab ka teisi parteisid (nt Reformierakonda kui “julgeoleku garanti”, sotsiaaldemokraadid lubaduste mittetäitmist) ning rõhutab, et kompromiss pole antud juhul võimalus. Sõnum on tugevalt kriitiline ja väga jõuline.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Poliitiline kriitika suunatud valitsusele ja koalitsioonile; keskne kriitika on kompromissid julgeoleku arvel ning valitsuse majanduspoliitika puudulik seur. Iseloomustatakse meelemuutust koalitsiooni poolel kui põhjendamata või vastuolulist ning esitatakse küsimusi selle üle, miks muudatused toimusid. Hinnatakse lõpptulemusi (nt pangamaksu võimalus) kui varianti, mida oleks võinud kasutada, kuid mille rakendamist ei tehtud.
2024-12-02
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Põhirünnak ja kriitika on suunatud valitsuse majanduspoliitikale, maksutõusudele ja kiirustavatele otsustele. Taotletakse läbipaistvust ja vastuseid ning on kõnekalt vastandamas valitsuse lähenemisele majanduse toetamises, rõhutades, et tarbijad ja tööstus peaksid olema paremini kaitstud. Võib märgata tugevat opositsioonilist toonust ning valmisolekut vaidlustada väljakujunenud seletusi ja nõustuda koostööga alles kui lahendused on tõestatult kasulikud.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Olulisemad vastanduvad osapooled on koalitsioonisaadikud ning koalitsiooni poliitikad, mida kõnede autentsed kriitikud püüavad peatada. Põhijooned: eelnõu kiirustamine ja mõjuanalüüsi puudumine; kriitika demokraatia ja kodakondsusõiguste kahjustamise riskide osas; rõhutatakse, et riik ei tohi kasutada rahva karistamist demograafiliste või passide alusel. Intensiivsus on tugev ning kompromissivõimalused jäävad kahetsusväärselt väheseks.
2024-11-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsiooniline positsioon koalitsioonile ja valitsusele. Kritikab maksutõusu kiirustamist, eelnõude menetlemise läbipaistvust ja huvigruppidega konsulteerimise puudumist. Keskendub pensionäride ja haavatavate gruppide kaitsmisele ning rõhutab, et koalitsioonil puudub mandaadid ning opositsioon peab olema tugev.
2024-11-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Poliitilise opositsiooni konkreetset poosi ei ole võimalik kindlalt määrata; puuduvad viited vastasparteidele või rühmadele. Kritik on keskendatud normide kuritarvitamise probleemile ja sellele, kuidas see tuleks rakendada ja järelevalvet tugevdada, mitte konkreetset poliitilist rivaalust iseloomustama.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Olulise osakaaluga kriitika suunatud koalitsioonile ja valitsusele; peamised rünnakukohad on eelarve läbipaistvus, põhieelarve struktuuri ja pikaajalise visiooni puudumine ning maksupoliitika koordineerimise puudulikkus. Ettekannetes ilmneb tugeva poliitilise vastuseisus ning valmisolek alternatiivsete eelnõude ja katkestusettepanekute kaudu piirata koalitsiooni algatusi.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Opponeerib notaritasu tõusule ja VAT-i suurendamisele; tugev kriitika valitsuse otsustusprotsessile ning soov peatada eelnõu ning kaasata kabinetti arutellu.
2024-11-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kritiseerib praegust valitsust ja koalitsiooni; esituste kaudu näitab, et valitsuse majanduspoliitika ei toeta inimeste ostujõudu ja majandust ning toob välja, et opositsioon ja Keskerakond pakuvad alternatiive (nt käibemaksu alandamine) ning rõhutab, et koalitsioon ei toeta kõiki nende ettepanekuid; väljendab opositsioonilist toonust ainult poliitiliste ning protseduuriliste küsimuste osas.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline koht koalitsiooni ja rahandusministeeriumi suunas; aktsent peidetud vastuvõtul või tähelepanust hoidumisel ning ametnike tehtud vigade süüdistamisel. Intensiivsus on kõrge, kuid kompromissi eitatakse või ei näidatud otseselt koostööettepanekuid.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Põhiline vastane: valitsus ja selle majandus- ning energiapoliitika. Kritikad on suunatud eelarve läbipaistvusele ja toimetulekumeetmete puudulikkusele; süveneb majanduslik ebakindlus ja toidu hindade tõus. Tugev tehniline kriitika energiapoliitika planeerimise ja investeeringute puudulikkusele ning rõhutab vajadust energiajulgeoleku tagamiseks koostöös riigi ettevõtetega.
2024-11-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitik on suunatud valitsuse ja ministeeriumide senisele raha kasutamise praktikale ning lubaduste täitmise puudumisele. Esineja nõuab vastutust ja selget aruandlust Riigikontrolli töö valguses; kriitiline toon viitab opositsioonilisele järelevalve- ja kohustuste täitmise rõhutamisele.
2024-11-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlikku ja poliitilist vastust suunab valitsusele ning koalitsioonile suunatud kriitika on kõrge intensiivsusega. Kritik on suunatud regionaalarengu the ning maksupoliitika ja teenuste kadumise kohta; süüdistused lubaduste mittetäitmises ja teostatud otsuste lõikub selgelt opositsiooni joonel.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastandlus on koalitsiooni ja reformierakondlikult kallutatud eliidi meetodid, mida süüdistatakse läbipaistmatuses ja kabinetivaikuses. Õhku visatakse kriitika eelarve vormide ja menetlemise viisi kohta ning vaadeldakse nõrku umbusaldust Jürgen Ligi suhtes, kuigi põhieesmärk ei ole personaalne rünnak, vaid eelarve ja protseduuride parandamine. Soovitud on suurem vastutuse ja avalikkusele arusaadava otsuste tegemise kultuur.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Väljendab kriitilist suhtumist koalitsiooni otsustele ning ministrite käitumisele; rõhutab vastutust ja kontrolli. Teises kõnes viitab umbusaldusavalduse esitamisele kui opositsioonilise taktika küljele, kuid rõhutab, et tehing puudutab faktide tõsiasju, mitte poliittehnoloogiat.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitik käsitletava valitsuse maksupoliitika suunas: ta rõhutab tarbimismaksude suurendamise kahju väikeste sissetulekute jaoks ning põhjendab pangamaksu vajalikkust. Endine või võimalik opositsiooniliige süüdistab koalitsiooni halvendavates seadustes ning näitab, et mõningad opositsiooni fraktsioonid (EKRE, sotsiaaldemokraadid) toetasid pangamaksu eelnõu, kuigi nende käitumist peetakse mõneti ettearvamatuks. Intensiivsus on kõrge: ta rõhutab vastupanu ja vajadust tagada solidaarne lähenemine, vältides tarbimismaksude suurenemist.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline stiil valitsuse ja Riigikogu juhtimise suhtes; rõhutab demokraatia kriisi ja usalduse puudumist Riigikogu ees ning vajadust plaani ja vastuseid otsustajate poolt. Maksupoliitika osas on kriitiline ning esitab küsimusi ja alternatiivseid lahendusi, viidates, et senised otsused ei ole vastuvõetavad või ei toimi ootuspäraselt.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika suunatud valitsusele ja koalitsioonile maksupoliitika teemal; tõstatatakse argument, et tarbimismaks tõstab elukallidust ning kahjustab majandust, ja pakutakse alternatiivi (pangamaks); kasutakse solvavaid märkusi valitsuse sinnakanti ja väidetavaid valet, rõhutades vajadust ausa ja vastutustundliku poliitika järele.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kui tugevalt kriitiline koalitsioonile ja selle maksupoliitikale; süüdistab ebaplaneerimises ning ideoloogilise joone mittetäitmises. Rõhutab vastutust, julgustab seisma enda ideoloogia eest ja vajadusel eraldumist valitsusest, kui tahetud reformid ei ole rakendatavad.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastuolulistele: Eesti Keskerakonna fraktsioon. Kritiseeritakse maksupoliitika läbipaistmatust ja mõju maal elavatele inimestele; rõhutatakse, et eesmärk ei ole tarbimise piiramine vaid suurem tulu riigile; nõutakse eelnõu tagasilükkamist ja suuremat parlamentaarset läbipaistvust.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõrgel tasemel vastuväide valitsuse eelnõule; süüdistab kiirustamist, puudulikku analüüsi ja sotsiaal-majanduslike mõjude hinnangu puudumist; kutsub eelnõu tagasilükkamisele ning rõhutab, et see mõjutab suurt osa elanikkonnast (lapsed, vanemad, pensionärid). Kõrge intensiivsusega, nii poliitilises kui eetilises raames.
2024-10-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Katsed kriitiliselt hinnata valitsuse ja ministrite tegevust, eriti Piret Hartmani esitlust, kus lahendusi ei pakutud ning vajadus visiooni järele rõhutatakse. Kritikid on põhiliselt poliitilise ja strateegilise suuna ning infrastruktuuri-toetuste jagamise üle, mitte personaalsed.
2024-10-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline suhtumine Telia kasumi ja investeeringute suundade suhtes ning üldine nõue investeeringute ja kapitali kasutuse paremaks läbipaistvuseks. Õhustatakse küsimust investeeringute reinvesteerimisest, kuid ei mainita konkreetset opositsioonirühma ega poliitilist vastandust.
2024-09-26
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsiooninimekirja Reformierakond ja koostööpartnerid (Eesti 200), keda kritiseeritakse poliitiliste otsuste ning maksupoliitika tõttu. Ta süüdistab koalitsiooni järjepidevalt Reformierakonna poliitika järgimises ning räägib, et valitsus karistab inimesi; kriitika on tugev, tihti manifesteeriva ja tõsise tooniga. Ta viitab ka sellele, et opositsioon ei jäta valitsevaid otsuseid ilmeksimatu ning otsib alternatiive nagu pangamaks ja astmeline tulumaks.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskfraktsioon on tugevalt opositsiooniline: kriitika suunatud valitsuse otsustele ja eelnõude kiirustatusele; rõhutab, et koalitsioon on teinud kahju ettevõtlusele ja inimeste elule. Intensiivsus on kõrge ning kompromissi osas näib puuduvat või on piiratud; eelnõud võivad saada hääletuse vastu.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud valitsuse välispoliitika suunale ja Margus Tsahkna ministri tegevusele; puudutatakse USA ja kohaliku liitlase positsioonide lõikumist ning nimetatakse muret tekitavaks arenguks. Otsene toon on kriitiline ning pretensioon, et PM ei ole esitanud selget seisukohta; mainitakse, et enamik poliitilisi jõude ja eelnevad välisministrid on selle arenguga concerned. Eesti 200’i mainimine viitab võimalikule erandile opositsioonis.
2024-09-24
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2024-09-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse välispoliitikale ja Eesti 200 retoorikale ning ministri tegevusele. Toob esile segaduse ja ebapiisava selguse välispoliitikas ning vajaduse stabiilse suuna järele; kriitika on tugev ja põhineb eestvõttest puuduvast ühtsusest. Kompromissi soovi või konkreetseid alternatiivseid poliitikasoove esitab autori eesmärkidele vaatamata, keskendudes kontrolli ja selguse vajadusele.
2024-09-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Põhiline oppositsioon on praegune valitsus, keda süüdistatakse otsuste muutmises ja stabiilsuse puudumises, eriti lastetoetuste osas. Kriitika on poliitikapõhine, mitte isiklik ning ei näita koostöövahendeid, vaid rõhutab vajadust paremate ja järjepidevate otsuste järele.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Oluline vastuvõtmise vastane positsioon eelnõule: Keskerakonna liige ei poolda meretuulike ja kiirete dotatsioonide suunamist ning rõhutab, et lõpptarbijad kannaksid suurimat koormat. Ta on kriitiline riigi plaani osas ja rõhutab majanduslikku mõistlikkust ning odava elektri tagamist; näitab vastumeelsust roheelike kavadel ja meretuulikutel, eriti saarte lähedal.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Põhiline vastane positsioon valitsuse maksupoliitikale; kriitika on poliitika- ja majanduslikul tasandil, mitte personaalse. Õhutab, et maksutõusud toovad kaasa hinnatõusu ja tarbimise languse ning rõhutab vajadust tõendusmaterjalide ja majandusanalüüside järele; ei näe praegust tee sobivat ning püüab kaasa tuua alternatiivseid lahendusi edasisteks aruteludeks.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Selgelt opositsiooniline; kritiseerib käimasolevat valitsust ja selle otsuseid majanduse, fiskaalpoliitika ja sissetulekut mõjutavate meetmete osas. Võtab seisukoha, et riik koormab kesk- ja madalamaid tuludega inimesi ning kutsub valitsust vastutama ja esile tooma tegelikke meetmeid olukorra parandamiseks.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastane grupp on eelnõu koostajad ja valitsus; süüdistatakse „ettevõtjavaenulikkuses“ ning kooskõlastuste puudulikkuses. Kritiseeritakse protsessi ja soovitakse, et huvigrupid (nt ringmajandusettevõtete liit) oleksid kaasatud ning et ettevõtlusele ei loodaks ebareaalseid või täitmata sihte. Intensiivsus on kõrge ja kompromissi rõhutamine on piiratud; nõutakse eelnõu tagasi lükkamist või läbivaatust.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Vene pool esineb peamise vastupanu ja piiride ilksunkunud olukorra tekitajana; kriitika suunatakse peamiselt olukorra keerukusele, mitte isiklikele süüdistustele. Tasakaalustatud toonis märgitakse vastupanu, kuid ei tõrju otseselt diplomaatilist suhtlust või humanitaarset lähenemist.
2024-09-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Viitab sotsiaaldemokraatide ettepanekule neljapäevase töönädala kohta ja märgib komisjoni negatiivset otsust, kuid ei suuna rünnakuid konkreetsete isikute vastu. Kinnitab, et esitatud kriitika keskendub protseduurilisele läbivaatusele.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Põhiline vastuhakk on automaksu vastu; kohtab tugevat opositsiooni Keskerakonna poolt, kes kõneleb seaduse põhiseadusvastasusest ja puudutab selle mõju inimeste heaolule. Kritiseeritakse menetlust ja kohmakat rakendamist; rõhutatakse, et automaks ei ole lahendus eelarve küsimustele.
2024-06-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Suunatud tugeva vastuhõluga valitsuskoalitsioonile (Eesti 200, Reformierakond, sotsiaaldemokraadid); kritiseeritakse maksupoliitikat ja maamaksu tõusu kui rahanduslikku koormust elanikkonnale. Intensiivne, poliitikapõhine vastasseis; ei maini lähiajalisi kompromissieid või valmisolekut erimeelsuste lahendamiseks, kuid kutsub kolleege üles hääletama vastu.
2024-06-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Selgelt vastuvõtmis- ja kriitiline suhtumine valitsuskoalitsiooni suunas. Kujundlikult väidab lubaduste mittelahendamist, numbrilise mõju ning lubab erakorralisi valimisi kui lahendust. Tunnistab opositsiooni prioriteete, nagu kaitseinvesteeringud ja infrastruktuur, ning rõhutab vajadust rahva mandaadi järele.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Eelnõu suhtes on tugev vastuvõtt; kritiseerib puuduvaid andmeid ja maksumaksja kulu; positsioon on kategoriline: eelnõu ei toeta.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsioon on tugevalt kriitiline riigikogu avalduse kiirustatud koostamise ning puuduliku sisulise analüüsi suhtes. Keskerakonna fraktsioon väidab otseselt, et selline avaldus ei kajasta rahvuslikku välispoliitikat ega riigi väärtuspõhist positsiooni, ning nõuab aja võtmist ja laiapõhjalist arutelu. Samuti rõhutatakse vajadust kaasata diplomaate, eksperte ja liitlaste seisukohad.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika keskne on komisjoni otsuste ja Reformierakonna poliitika, mille suhtes nähakse vastuolulist või ebasoodsat mõju kodanikele. Kritik on poliitikapõhine, mitte isiklik; rõhutatakse, et kavandatud muudatusettepanekud ei saanud komisjonis piisavat tuge, kuid samal ajal väljendatakse valmisolekut koostööks ja asjade läbirääkimiseks.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Valitsus ja eriti Eesti 200 poliitika on tugeva kriitika all; venderitakse, et see on vale ja lõhestav. Sõnumis rõhutatakse vajadust tagasiastumiseks ning valitsuse poliitika ja tegutsemise vastandamist. Intensiivne, protestiivne ja ei näita valmisolekut kompromissiks selles vormis.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Oluline opositsioon koalitsioonile: sügav kriitika maksupoliitika ja misjonitest tuleneva vaesuse süvenemise kohta. Vaidluse all on koalitsiooni otsused ja arutamatus küsimused, mida käsitletakse kui tähelepanuta jäänud vajadused. Intensiivne, mitte-ühildumisaldis toon ning rõhk oma eelnõude ja lahenduste esiletõstmisel.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud välisministri käitumisele Gruusia meeleavalduse kontekstis; nõutakse vastuseid ja selgust ning kontrolli kooskõlastuste kohta. Kriitika on pigem poliitilise vastutuse ja protseduurilise läbipaistvuse suunas kui üldine opositsioonivalik. Käitumise hinnang kaldub profiilist väljendama hoolikust ja kõrgendatud järelevalvet.
2024-05-28
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline on valitsuse energeetikapoliitika suund ja meretuuleparkide kiirendamise kavatsused, mida peetakse puudulikeks ja ettenägematuteks. Väidetakse, et puudub selge plaan sihi ja võrgustiku kohta ning eelnõu vähendab bürokraatiat, kuid praeguses kontekstis see ei ole toimiv. See on poliitiliselt ja protseduuriliselt suunatud kriitika ning on tugevamini kui personaalsed huvid.
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitikud on valitsuskoalitsioon ja sotsiaalministeerium, keda süüdistatakse süsteemi puudulikkuses, ebavõrdsuses ja rahastuse hilinemistes. Tugev tähelepanu sellele, et senised lubadused (nt tulumaksuvabastus pensionile) ei ole täidetud või on tagasi pööratud; kriitiline toon on arutlev ja nõudlik, kuid mitte täielikult sabotööriline, keskendudes valitsuse kohtadele ja otsuste ülevaatusele.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kuivaenluse allikad on pigem dokumendid, mis võivad rikkuda põhiseadust ja õigusriigi põhimõtteid; esineja on tugevasti opositsioonis ideele, mis võimaldaks üleriigiliselt või üksikisikute varade konfiskeerimist ilma EU-tasandilise kooskõlastuseta. Ta rõhutab, et sarnased sammud peavad toimuma ühiselt ja EU-direktiivide raamides.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Pole piisavalt andmeid.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsioon uutele lastehoiuteenuse nõuetele: kriitika keskmes on tõdemus, et nõuded on liiga ranged ja põhjendus puudub; eesmärk on peatada või paremini hinnata nende mõju enne rakendamist. Sõnastus on suunatud ministrile ja tema poliitikale, mitte isikliku vastuseisu väljendamine.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhirivisõn on moraalne ja poliitiline kriitika valitsuse suunas: kriitika nutikate lubaduste mittetäitmise kohta ja vastuolu valitsuse tegevuste suhtes; otsese poliitilise vastuseisu näide on pangamaksu väljatöötamine ja eelarveprobleemide lahendamine enda ettepanekutega.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline seisukoht kiirustamise vastu ning rõhuasetus arutelule ja plaanide koostamisele; visandab hoolikat lähenemist ning muret kommunikatsioonitöö puudumise pärast. Ei toeta kiirustatult vastu võetavaid otsuseid, mis võiksid kahjustada ühtsust või usuliste gruppide tundeid.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastuvõtja on valitsuse maksu- ja maksudepoliitika (magusamaksu) ning tarbimismaksude üldine koormus; lisaks käsitletakse vene rahvuslike žestide avalduste käsitlemises kõrvuti tugev vastuseis kui ebakohastele avaldustele ning rõhutatakse kommunikatsiooniliste riskide hoolikat juhtimist.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline oppositsioon trahvide suurendamisele; kriitika keskmes on puudulik analüüs ja ebaotsuslik mõju, rõhutatakse, et raha mõju käitumisele on küsitav.
2024-04-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastand on valitsuskoalitsioon (Reformierakond, Eesti200 ja teised), keda häälekalt kritiseeritakse maksupoliitika ning selle läbiviimise viisi osas; intitseeritus on poliitiline ja eetilised; ei ole valmis kompromissiks maksupaketite osas, soovib alternatiivseid lahendusi (pangamaks) ja maksude kärpimist/hoiustamist.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Suhtumine: eelnõu kritiseeritud kui e-valimiste laienemise takistamiseks ja turvalisuse puuduste tõttu; iseloomustab koalitsiooni samme obstruktsioonina ning rõhutab opositsiooni korrektset tegutsemist menetluse raames. Kehtestab vajaduse järelevalve ja läbipaistuse tagamiseks, mitte kompromisside tegemiseks eelnõu vormis.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Magusamaksule on kriitiline ja tema sõnavõtus näib olevat vastumeelne; väidab, et maksu mõju on piiratud ja ei lahenda probleemi ning rõhutab vajadust analüüsida mõju enne laiema rakendamist. Rõhutab majanduslikku ja tervisevaldkonna mõju ning eelistab tõenduspõhiseid lahendusi üle lihtsa maksustamise.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Valitsuse energiapoliitika osas on tugev kriitika: universaalteenuse hinnakujundus on paindumatu ja tarbijad on maksma jäänud, mistõttu nõutakse süsteemi muutmist ja kiireid otsuseid; kriitika on mõnes mõttes terav ja peegeldab poliitilist vastasseisu. Jalgpallihallide teemal on toon küsitlev ja koostööaldis, rõhutades vajadust valitsuse plaani jätkamiseks, ilma tugeva vastandumiseta.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kriitika suunab senisele valitsusele ja turupõhisele poliitikale, mis puudutab tootjate toetamist; rõhutab vajadust riigi sekkumise järele. Teises osas vastandub automaksu ideele ja esitab kolm ettepanekut – näitab tugevat vastuseisu kindlatele maksupunktidele ning rõhutab majanduse ja tarbijate kaitset. Intensiivsus on tugev, maskeerimata; soovitakse kompromissi ja avatud arutelu, kuid ei näidata soovi loobuda põhilistest eesmärkidest.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhiline vastasseis on valitsuse majanduspoliitika ja demograafilise kriisi käsitlemine: kriitikad maksutõusude ja elukalliduse kohta, puudulik plaan ning ebapiisav vastuste esitamine. Ta on vastu praegustele meetmetele ega näe piisavalt konkreetseid samme; Ukrainale suunatud toetus on korrutatud, kuid majanduslike mõjude osas tuleb ettevaatlikult ja kontrollitult tegutseda.
2024-03-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika keskmes on rohepöörde majanduslik kulu ja energiaturu mõju tarbijatele: Belgia keskpanga juhi väide „rohepööre ei tee meid rikkamaks” ning Riigikontrolli hinnang, et puudub hea vaade või plaan energeetikamajanduses, esitatakse kui oluline vastuväide. Kriitikat esitavad erinevad osapooled ning debatti nähakse kui vajalikku, kuid samas rõhutatakse vajadust leida tasakaal, mis ei kahanda konkurentsivõimet ega tarbijate huve. Intensiivsus on kõrge, kuid kriitika on esitatud kui osa demokraatlikust arutelust.
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline valitsuse maksupoliitika suhtes: rõhutab elukalliduse ja vaesuse kasvu ning süüdistab praegust koalitsiooni uute maksude kehtestamises. Ta on kriitiline nii tarbimismaksude kui ka tulevaste maksukorralduste suhtes ja vaidlustab valeennustusi ning varasemate otsuste mõju. Samas esitab ettepanekuid ja näiteid, mis näitavad vajadust muutuste tegemiseks, kuid ei luba valitsusega lihtsat kokkulepet.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pööratud koalitsioonile suunatud kriitika; peamine kriitiline nägemus on viivitused universaalteenuse lõpetamisel ja eelnõude aeglase menetlemise vastu; kompomisjoni ja koalitsiooni otsuste tõrjumine on keskne tähelepanu.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kriitiline valitsuse tegevuste suhtes seoses energiahindade ja küttekuludega; süüdistused riigi mõjuvõimu ja hinnatõusu tekitamises, kuid konkreetset vastast ei nimeta. Ta rõhutab, et valitsuse praegune poliitika on problemaatiline ning otsib alternatiivset lahendust koos komisjoni ja valitsusega koostöös.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kriitiline valitsuse regionaalse poliitika ja eelarveRegionaalse rahastuse suhtes; süüdistab valitsust ja kohalikke omavalitsusi logistilises ja finantsperioodil (rahastuse puudumine, kärped). Ei otsi kiiret kokkulepet, vaid rõhutab vajadust muutusteks ja suuremat valitsuse vastutust. Automaaksu vastu ning pangamaksu puhul rõhutab paremaid alternatiivseid laekumisi ebavajaliku maksukoormuse vältimiseks.
2024-02-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Väljendab tugevat vastuseisu maksutõusudele ning rõhutab vajadust põhjalikele mõjuanalüüsidele; kriitiline ja küsimustele suunatud lähenemine viitab tihedale kontrollile ja selgetele aruannetele.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Olulised kriitikaobjektid on astmeline tulumaksu eelnõu ja maksuküüru kaotamine; esineja väidetavalt ei toeta mõlemat ja otsib selgitusi, näidates oppositsioonilist pipritust ning eelistades stsenaariumi, kus mõju inimestele oleks hästi mõistetav.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kiita võib kriitilist hoiakut kiirendatud tuumaenergia vastu: rõhutatakse, et olemas on odavamad ja vähem halduskoormusega alternatiivid (roheenergia) ning et nii majanduslik kui ajastamise poolest tuleb hoida pigem ettevaatust. Ei näita kindlat põhilist poolte muutumist, kuid viitab skeptitsismile kiirele tuumalahendusele ja vajadusele arvestada alternatiividega.