Täiskogu istungite kaupa: Urmas Kruuse

Kokku istungeid: 56

Täielikult profileeritud: 56

2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otseseid vastaseid ei kritiseerita, kuid esitatakse kahtlusi ja muret poliitika suhtes, mis jätab põllumajanduse otsetoetused tõusuta. Viidatakse ka sellele, et vanades Euroopa riikides on põllumajanduse hääl olnud häälekas, implitsiitselt vihjates Eesti huvide ebapiisavale esindatusele.
2025-10-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja viitab selgelt "oponentidele," kes kasutavad ära avalikus meediaruumis levivat informatsiooni maksude tõusu kohta. Vastuseis on suunatud oponentide narratiivile ja väidetavale valele infole maksukoormuse dünaamika kohta. Kriitika on kaudne, keskendudes oponentide poolt levitatava info faktilisele ebatäpsusele.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja väljendab mõõdukat kriitikat ministri seisukoha suhtes regionaalpoliitika 40% lävendi osas, väites, et piiriäärsetel aladel on vaja lävendite leevendusi. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub majandusnäitajate erinevustele Tallinna ja Lõuna-Eesti vahel. Otsest isiklikku rünnakut või kompromissi välistamist ei esine.
2025-09-18
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud poliitiliste oponentide vastu, kes on algatanud kriminaalasja elukoha registreerimise tõttu, viidates sellega õigussüsteemi võimalikule poliitilisele kuritarvitamisele. Kaudselt vastandutakse ka senistele haridustavadele, mis toetavad sisseastumiskatseid, mida peetakse ajale jalgu jäänuks.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastanduvat rühmitust ei kritiseerita, kuid kõneleja seab kahtluse alla kohaliku omavalitsuse ja kriisikomisjoni teavitamise protseduuride tõhususe. Kriitika on suunatud pigem protseduurilistele lünkadele või inimlikule eksitusele, mitte isikutele.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Vastuseis on suunatud konkreetsetele kolleegidele (Aleksei Jevgrafov ja Andrei Korobeinik), kritiseerides nende suutmatust oma seaduseelnõu algatust selgelt defineerida. Kriitika on protseduuriline, kaitstes komisjoni otsuseid ja vältides isiklikke rünnakuid. Ta kritiseerib ka saalis auru raiskamist kutsungi teemal, rõhutades, et igaüks peaks ise lahendusi leidma.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud elukoharegistri range kontrolli ja jälgimise mehhanismide vastu, mida peetakse privaatsust riivavaks ja ajale jalgu jäänuks. Otseseid poliitilisi vastaseid ei nimetata, vaid vaidlustatakse olemasoleva regulatsiooni või selle tõlgenduse põhimõtted, mis tulenevad ka Riigikohtu lahendist.
2025-06-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja vaidlustab Tanel Kiige seisukohta vangide teema käsitlemisel puhta teenuse ekspordina. Samuti kritiseeritakse kaudselt ettevõtteid, kes kasutavad ära vähest konkurentsi lairiba valdkonnas, ja varasemaid ebaefektiivseid investeerimisotsuseid põllumajanduses.
2025-06-03
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib teravalt saalis olevaid jõude, kes soovivad Rail Balticu valmimist iga hinna eest takistada. Vastaseis on intensiivne ja poliitika-põhine, keskendudes projekti strateegilisele tähtsusele ja perspektiivile.
2025-05-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud süsteemsele ebaõnnestumisele, mis puudutab noorte füüsilist ettevalmistust, mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele või rühmadele. Kriitika intensiivsus on mõõdukas, kuid probleem on raamitud aastakümneid kestnud ja masendava nähtusena.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu konkreetsete poliitiliste oponentidega ei esine; kriitika on suunatud pigem seadusloome protseduurilistele vigadele ja ebatäpsustele, mis tekkisid kahe seaduse paralleelsel menetlemisel. Koolitoidu tasuta pakkumise teemat käsitletakse neutraalselt kui puhast poliitilist otsust, mida arutatakse eelarvestrateegia käigus.
2025-05-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud institutsionaalselt prokuratuuri ja õigussüsteemi kultuuri vastu, mis puudutab andmete lekkimist ja ebaefektiivseid, pikaleveninud uurimisi. Vastuseis on protseduuriline ja tulemuslikkusele keskenduv, mitte isiklik.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud "isamaalaste" vastu seoses teise pensionisamba lõhkumisega. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, rõhutades reformi negatiivseid tagajärgi rahatarkuse mõttes, tuginedes Eesti Panga analüüsile.
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis puudub; kõne on suunatud ministrile ja sisaldab tunnustust tehtud töö eest autorite tasude tõstmisel. Kriitika on suunatud pigem süsteemi puudujääkidele (noorsportlaste väljakukkumine), mitte konkreetsele isikule või poliitilisele rühmitusele.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja võtab kriitilise ja küsitleva positsiooni valitsuse suhtes, eriti seoses elatisvõla finantsläbipaistvuse ja rahvusvaheliste vangide üleviimise julgeolekuriskidega. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes võimalikele negatiivsetele tagajärgedele ühiskonnale.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasematele kohtuotsustele, mis peatasid jahi, tuues esile negatiivsed tagajärjed (probleemi kasvamine üle pea ja majanduslik kahju). See on poliitika- ja tulemuspõhine kriitika, mis viitab ebaõnnestumisele probleemi lahendamisel. Otsest poliitilist vastasseisu või isiklikku rünnakut ei esine.
2025-02-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud süsteemsetele ebaõiglustele ja ebaefektiivsusele, eriti kohalike omavalitsuste rahastamisnõuetele, mis seavad eraspordikoolid keerulisse olukorda. Samuti kritiseeritakse haridusfilosoofiat, mis venitab koolipäevi ja alavääristab igapäevast liikumist õppimise kõrval. Otseseid poliitilisi vastaseid ei nimetata, kriitika on poliitikapõhine.
2025-02-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud eelnõu ettekandjale ja seaduseelnõu enda sisule, kritiseerides selle aluspõhimõtteid ja analüüsi puudulikkust. Kriitika on poliitika- ja analüüsipõhine, keskendudes sellele, et eelnõu ei arvesta pankade kapitaliseerituse ja Eesti pankade konkurentsivõimega. Eriti kritiseeritakse ettekandja võrdlust pankade ja kasiinode vahel.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kohalike omavalitsuste tegevusetuse vastu kehtiva seaduse tõlgendamisel ja ettepaneku vastu anda riiklik järelevalve (PTA ülesanded) üle KOV-idele. Kõneleja kahtleb eelnõu terviklikkuses, viidates loomade heaolu eest seisvate esindusorganisatsioonide kriitikale, et tegemist on ebapiisava lahendusega. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub lahenduste ebaefektiivsusele.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Lääne kollektiivse tegevuse kiiruse ja strateegilise taju vastu, eriti seoses autoritaarsete riikide võimekuse alahindamisega. Kõneleja küsib, kas liitlastel on veel illusioone Venemaa demokratiseerimisest, viidates vajadusele kiirendada agressioonile vastuhakkamist. Kriitika on suunatud poliitilisele ja strateegilisele ebaefektiivsusele.
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid. Kriitika puudub, keskendutakse pigem varasema seadusandliku vea parandamisele ja väljendatakse lootust korraldajatevahelisele lugupidavale suhtumisele.
2025-01-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kolleegide esitatud küsimuste ebaselgusele või valedele eeldustele, näiteks väitele, et kõik tulevased määrused on seaduste juures, või oletusele bürokraatia suurenemise kohta. Vastused on pigem selgitavad ja kaitsvad, rõhutades, et sanktsioonide rakendamine (nt Tööinspektsiooni poolt) ei ole a priori, vaid sõltub rikkumise suurusest ja kahjust. Ühtegi konkreetset vastasfraktsiooni või isikut otseselt ei rünnata, vaid tegeletakse sisuliste kahtlustega.
2024-12-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pigem ebakindlusele ja hirmudele (nt ettevõtjate karistamise osas) ning kolleegi sõnavõtule, mis võis neid hirme võimendada. Ta lükkab ümber pessimistlikud stsenaariumid, väites, et need ei ole Eesti kultuuriruumis tolereeritavad ega asjakohased. Vastuseis on poliitikapõhine ja mõõduka intensiivsusega.
2024-11-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastast ei kritiseerita, kuid kõneleja seab kahtluse alla poliitilise süsteemi suutlikkuse, mis alahindab tegevusetuse tulevasi kulusid. Kriitika on suunatud sisulisele ja poliitilisele alahindamisele kliimamuutustega kohanemise debatis.
2024-11-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt. Kõneleja mainib pigem vastuseisu puudumist, kuna fraktsioonid ega Riigikogu liikmed ei esitanud eelnõule muudatusettepanekuid.
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on ettekandja, kelle seisukohti kritiseeritakse tugevalt eeskätt moraalse sildistamise pärast (naiste pidamine mõrvariteks on lubamatu). Kriitika on intensiivne ja suunatud vastaspoole loogika ja väärtuspõhise raamistiku vastu, kasutades näiteks võrdlust riikliku õigusabiga varastele.
2024-11-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud potentsiaalsetele tulevastele poliitilistele otsustele, mis muudaksid toetussüsteemi sotsiaalsemaks, mis on tema hinnangul ohtlik. Küsimus esitatakse peaministrile, rõhutades tema võtmerolli toetuste proportsioonide lõplikul paika panemisel rahvusvahelistel läbirääkimistel.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud eelnõu algatajatele, kelle lähenemist panganduse maksustamisele peetakse ebaproportsionaalseks ja ebaloogiliseks. Kriitika on poliitika- ja sisupõhine, nõudes algatajatelt eelnõu mõtte (ajaloo prügikasti viskamise) tunnistamist. Rõhutatakse, et piiritu maksustamine toob kaasa raha tagasikorjamise klientidelt.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud süsteemsetele puudujääkidele sotsiaalpoliitikas, eriti elatisvõlgnike arvu kasvu ja partnerlussuhete usaldusväärsuse vähenemise osas, mis tekitab ebakindlust. Otsest isiklikku vastandumist ei esine, kriitika on poliitikapõhine ja küsimusi esitatakse ministrile.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse ja ministri tegevuse vastu, heites ette aeglast tegutsemist kohaliku toidu riigihangete reeglite väljatöötamisel (tähtajaks 2027. aasta) ja poliitika ebaõiget raamimist (nt tasuta koolitoidu nimetamine). Samuti kritiseeritakse ühistranspordi ebaefektiivsust (bussi ja rongi samaaegne liikumine) ning kohalike omavalitsuste rahastamise varasemaid vigu. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik.
2024-09-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otseseid vastaseid ei nimetata, kuid kriitika on suunatud ametkonna võimalikele puudustele (tähtaegadest mittekinnipidamine) ja süsteemsetele probleemidele sotsiaalpoliitika rakendamisel. Kriitika on suunatud pigem protseduurilistele ja tulemuslikkuse küsimustele.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ettekandjale, kelle väiteid Tartu lasteaiatasude kõrge hinna kohta kahtluse alla seatakse. Kriitika on suunatud faktide täpsusele ja andmete puudumisele, mitte isiklikule tasandile, nõudes alusandmete esitamist.
2024-06-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud turuosaliste vastu, keda kahtlustatakse kriiside ärakasutamises ebaõiglaseks hinnatõusuks, ning finantsskeemide (krüpto) vastu, mis võivad olla seotud tulude varjamise või pettusega. Vastuseis on suunatud eeskätt ebaeetilisele majanduskäitumisele ja regulatsioonide puudumisele.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Puudub igasugune kriitika või vastaste identifitseerimine; kõneleja tegeleb küsimuste esitamisega ministrile selgituste saamiseks. Not enough data
2024-05-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Puuduvad andmed.
2024-05-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud neile, kes peavad e-valimisi ohuks demokraatiale ja seavad kahtluse alla süsteemi usalduse. Kriitika on intensiivne, süüdistades vastaseid endale vasturääkimises ja illusiooni loomises, justkui oleks paberhääletusega riikides usaldus maksimaalselt kõrge. Vastaseid provotseeritakse otsese isikliku küsimusega ID-kaardi kohta.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid ebapiisavalt. Kõnedes puudub igasugune viide vastastele või kriitikale; pigem rõhutatakse konsensust ja muudatusettepanekute puudumist fraktsioonidelt.
2024-04-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ei kritiseeri otseselt vastaseid, vaid palub ettekandjal esitada põhiargumendid tuumajaama loomise vastu. Hoiak on neutraalne ja informatsiooni koguv, eesmärgiga mõista võimaliku vastuseisu tugevust ja sisu.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Hoiak on kriitilis-küsimuslik, seades kahtluse alla ministri rahulolu teatrite regionaalse tegevusega. Konkreetset vastast ei kritiseerita, vaid pigem küsitakse poliitika tulemuslikkuse kohta, viidates süsteemsele probleemile.
2024-04-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastaste kritiseerimist ei esine, kuid kõneleja kritiseerib kaudselt riiki ja ühiskonda tervikuna teema alateadvustamise ja ebapiisava rahastamise eest. Eelkõige heidab ta ette Haridus- ja Teadusministeeriumi "kiitsakat" rahastamist veterinaariaõppele, mis ei vasta tegelikele kuludele. Kriitika on suunatud süsteemsetele ja hoiakulistele puudujääkidele.
2024-04-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseisu seisukoht puudub. Kõne keskendub eelnõu tehnilisele sisule ja komisjonis saavutatud konsensuslikele menetlusotsustele.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministri ja valitsuse seisukohtadele tervishoiu rahastamise osas, eriti puudujäägi tähtsuse alahindamise suhtes. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes ebaefektiivsele rahapaigutusele ja strateegiliste prioriteetide valikule.
2024-03-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika puudub, keskendutakse pigem süsteemsetele riskidele (nt Euroopa energiaturu üleinvesteerimine) ja poliitilistele dilemmadele, mitte konkreetsetele vastastele. Väljendatakse muret gaasi negatiivse käsitluse pärast pikas projektsioonis.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis puudub; kõneleja esitab neutraalse küsimuse, et täpsustada debatis esitatud argumente ja veenduda, et strateegilised eelised on arvesse võetud.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse hariduspoliitika põhjendatusele, eriti sellele, kas kavandatavad meetmed on piisavalt tõenduspõhised. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes eesmärkide saavutamise usaldusväärsusele ja vältimaks pelgalt riikliku kohustuse formaalset täitmist.
2024-02-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja vastandub ettekandjale, kaitstes varasemaid valitsuse toetusi ettevõtjatele ja seades kahtluse alla kliimaseaduse moratooriumi vajaduse. Samuti vaidlustatakse ettekandja poolt esitatud emotsionaalse ebakindluse seost kõrge tööhõivega. Kriitika on suunatud poliitilistele seisukohtadele ja analüüsi kvaliteedile.
2024-02-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Ungari peaministri Viktor Orbáni geopoliitiliste seisukohtade vastu, eriti seoses ettepanekuga muuta Ukraina puhvertsooniks. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, rõhutades, et sellistes väljaütlemistes on "päris mitu riugast ja ohtlikku tendentsi".
2024-02-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud saalis kõlanud väidetele, mis viitavad justkui lihtsale muudatusele, mis ei vaja seadusemuudatust, rõhutades, et see on juriidiliselt vale. Samuti lükatakse ümber vastaspoole viited teatud riikide (Ungari, Itaalia) regulatsioonide edukusele, märkides, et need ei vasta päriselt tõele. Vastuseis on rangelt protseduuriline ja poliitikapõhine.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse poliitikale teadusrahade haldamisel, esitades kriitika tsentraliseerimise metoodika ja selle potentsiaalse kahju kohta. Kriitika on poliitikapõhine ja mõõduka intensiivsusega, küsides, kas fookustatud teemad jäävad tähelepanuta.
2024-01-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigi planeerimise aeglusele (gümnaasiumireform 2035) ja omavalitsuste suutmatusele omavahel koostööd teha. Vastuseis on süsteemne, keskendudes poliitika ja motivatsioonimehhanismide puudujääkidele, mitte isikutele.