Istungi profiil: Anastassia Kovalenko-Kõlvart

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

2024-05-15

Poliitiline positsioon
Opositsiooni suunaline, tugevalt majanduspoliitikas kriitiline seisukoht. Ta rõhutab majanduskriisi tõsidust ning nõuab konkreetseid samme majanduse taastamiseks, väites, et praegused tegevused ei toeta majanduskasvu ning eelarveprobleemid on süvenenud. Framing on peamiselt poliitiline ja tulemustel põhinev, keskendudes efektiivse poliitika ja majandusteadusliku lähenemise vajadusele.

3 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kasutab majandusandmeid (IMF-i prognoosid, ekspordi langus, tööjõu arv, hinnatõus) ja viitab mõjude analüüsi vajadusele. Tugev on terminite kasutamine nagu majanduskasvu plaan, kärped, maksutõusud ja mõjuanalüüs; näitab teadlikkust rahvusvahelistest näitajatest ja nende rahulikult presenteeritud vaikimisi rollist poliitilises debatis.

3 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Rõhutatult kriitiline ja tõstatav, kombinatsioonis emotsionaalse urgentsuse ja faktidel põhineva argumendiga. Kasutab otseseid küsimusi ning kõrvutab statistikat ja teateid, et rõhutada lahenduste puudumist ning koostööd eeldavate vastuste vajadust.

3 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Infotunni vormis kõnesid sama päeva ajal (2024-05-15) mitu eraldi seisukohta esitades; korduvad küsimused kontekstist ja konkreetsetest sammudest majanduse taastamiseks; näitab regulaarset osavõttu infotundidest ja läbivaid jutuviise majanduspoliitikas.

3 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Selgelt opositsiooniline suhtumine valitsuse majanduspoliitikale; kriitika põhineb tulemusteta majanduse ja eelarve seisu ning nõutud on konkreetseid toiminguid. Olulise osakaaluga on maksuküüru kaotamise vastuolulise kavatsuse vastuvõtmine ning arutelu tooniga, et vajalik on realistlik mõju-analüüs ja parem tulemuste saavutamine.

3 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostöövõimele suunatud viiteid puuduvad või on piiratud; rõhutab koalitsiooni erimeelsusi (nt maksuküüru kaotamise teemal) ning ei näita aktiivset valmisolekut laiapõhjalikuks koostööks. Keskendub kontrollile ja kriitikale, mitte konstruktiivsele lahenduste pakkumisele.

3 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Riiklikul tasandil keskendub esitatud tähelepanu majanduse üldisele seisundile ja riigi konkurentsivõimele; ei esitata konkreetset regiooni kohalduvaid projekte ega piirkondlikke prioriteete.

3 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduse taastamise jaoks rõhutatakse mõjuanalüüsi ja konkreetsete sammude vajalikkust; vastu maksuküüru kaotamise plaanile ning hoiatus, et maksusoodustuste ja kulude tasakaalustamata muutused võivad kahandada riigi konkurentsivõimet. Kriitika keskendub sellele, et eelarve kärpeid ja maksutõuse ei saa ilma põhjaliku mõjuanalüüsita soovitada; vajadus raamida majanduspoliitika majandusteaduslikult ja prioriteetselt.

3 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Eelkõige käsitletakse sotsiaalseid mõju avaliku sektori tegijatele (päästjad, arstid, õpetajad, politseinikud) ja pensionäride maksustamist ning nende töö- ja sissetulekute mõju. Esindavad soovi kaitsta avaliku sektori töötajate huve ning rõhutatakse, et maksusoodustused ei pruugi nende sissetulekuid parandada—kriitika on suunatud sellele, kuidas maksupoliitika mõjutab sotsiaalseid rühmi ja tarbimist.

3 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub majanduspoliitikale, maksude ja eelarvega seotud küsimustele ning mõjuhindamise läbipaistvusele; puuduvad konkreetsed seaduseelnõud ning rõhutatakse vajadust konkreetsete sammude ja mõjuanalüüsi järele. Põhirõhk on kontrolli ja arutlustegevuse kaudu saavutavate tulemuste esiletõstmisel, mitte koostööl aktiveerimisega uute seadusandlike ettepanekutega.

3 Analüüsitud kõnesid