Istungi profiil: Rene Kokk
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
2024-04-10
Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on maanteetranspordi sektori konkurentsivõime ja efektiivsuse tõstmisel, toetades tugevalt pikemate ja raskemate veoste lubamist. Käsitleb seda kui möödapääsmatut poliitilist sammu, et leevendada valitsuse tegevusest (nt diisliaktsiisi tõstmine) ja majandusolukorrast tingitud raskusi. Poliitiline hoiak on tugevalt poliitika- ja tulemuspõhine, rõhutades 20-aastase tegevusetuse lõpetamise vajadust.
4 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Näitab sügavat asjatundlikkust maanteetranspordi ja taristu teemadel, tuginedes Transpordiameti uuringule (2022–2023). Kasutab spetsiifilisi andmeid, nagu ülekaaluliste puisteveomasinate protsent (53%) ja prognoositav 41 miljoni kilomeetri vähenemine aastas. Rõhutab tehnilisi aspekte, nagu sildade koormus, rattapaaride arv ja veoste täismass.
4 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Toon on valdavalt asjalik, loogiline ja kiireloomuline, rõhutades vajadust lõpetada aastakümnete pikkune viivitus. Argumentatsioon on tugevalt andmepõhine, viidates uuringutele ja naaberriikide praktikale (Soome, Rootsi, Saksamaa). Kasutab ka teravat irooniat, et rünnata koalitsiooni liikmeid nende puudumise ja lõimumisteemade kahekordsete standardite pärast.
4 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Aktiivne seadusandlik algataja, esitledes Riigikogu otsuse eelnõu (nr 278), mis oli üle antud juba eelmise aasta septembris, näidates pikaajalist pühendumust teemale. Osaleb aktiivselt täiskogu aruteludes nii ettekandja kui ka küsijana.
4 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud valitsuse poliitika vastu, mis kahjustab transpordisektorit, tuues esile diisliaktsiisi tõstmise ja uued teekasutustasud. Kritiseerib institutsionaalset viivitust ja 20-aastast tegevusetust antud teemal. Kasutab iroonilist rünnakut koalitsiooni liikmete vastu, seades kahtluse alla nende pühendumuse lõimumisele.
4 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kutsub Vabariigi Valitsust üles algatama liiklusseaduse muutmist ja palub kõigil 101 Riigikogu liikmel eelnõu toetada. Rõhutab vajadust sektori toetamiseks ning edasiliikumiseks, viidates sellele, et teema on olnud Transpordiametile teada aastakümneid.
4 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikel peamagistraalidel ja transporditaristul, nimetades konkreetselt suundi Tallinn–Narva, Tallinn–Tartu, Tallinn–Pärnu–Ikla ja Paldiski. Rõhutatakse Eesti konkurentsivõimet lähiriikide (Soome, Rootsi, Norra, Taani, Saksamaa) taustal, kes on sarnased muudatused juba teinud.
4 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab tugevalt majanduskasvu ja konkurentsivõimet suurendavaid meetmeid, mis vähendavad ettevõtete kulusid ja leevendavad tööjõupuudust transpordi-, metsandus- ja põllumajandussektoris. Vastustab valitsuse aktsiisitõuse ja uusi tasusid, mis halvendavad ettevõtete hakkamasaamist. Näeb ettepanekus võimalust tõsta tööjõu tootlikkust.
4 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskendub tööjõuprobleemidele transpordisektoris, viidates oskustega autojuhtide puudusele ja vajadusele tõsta tööjõu tootlikkust. Tõstatab iroonilises kontekstis ka lõimumise ja venekeelse info kättesaadavuse teema, kritiseerides Kaitseministeeriumi veebilehe puudulikku keeleversiooni.
4 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik prioriteet on Riigikogu otsuse eelnõu algatamine, mille eesmärk on kohustada Vabariigi Valitsust algatama liiklusseaduse muutmist pikemate ja raskemate veoste lubamiseks. Eesmärk on teha esimesed sammud sektori toetamiseks ja konkurentsivõime parandamiseks.
4 Analüüsitud kõnesid