Istungi profiil: Aivar Kokk
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
2024-03-20
Poliitiline positsioon
Sõnav võtab selgelt vastu seisukohti, mis toetavad hajutatud asustust ja vastustab linnade tihenemist ning "15-minuti linnade" kontseptsiooni. Toetab tugevalt maaelu säilitamist ja kritiseerib valitsuse majanduspoliitikat, väites et 2023. aasta eelarves oli 300-400 miljoni euro suurune katteta osa. Näitab skeptilist suhtumist kiiresse rohelisse üleminekusse, eriti elektriautode kohustusliku kasutuselevõtu osas.
5 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Demonstreerib põhjalikke teadmisi riigieelarve küsimustes, viidates oma kogemusele rahanduskomisjoni esimehena ja täpsustades konkreetseid numbreid eelarve puudujäägi kohta. Näitab head orienteerumist transpordi- ja infrastruktuuriküsimustes, eriti Rail Balticu projekti osas, võrreldes rongi kiiruseid ja ajaloolisi arenguid. Omab kogemusi regionaalhalduses, viidates oma varasemale tööle maavanema ametis.
5 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab emotsionaalset ja vahel iroonilise varjundiga retoorikat, tuues sisse ajaloolisi võrdlusi (Kalevipoeg, kiviaja inimesed) ja igapäevaelu näiteid. Rõhutab praktilist lähenemist, kutsudes kolleege "Tallinnast välja sõitma" ja tegelikku maaelu nägema. Kasutab otseseid küsimusi ja konkreetseid näiteid oma seisukohtade illustreerimiseks, näidates pigem populistlikku kui tehnokraatlikku lähenemist.
5 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõned on peetud ühe päeva jooksul (20. märts 2024) täiskogu istungil, kus sõnav osales aktiivselt arutelus, esitades täpsustavaid küsimusi ja andes põhjalikke kommentaare. Viitab oma varasemale kogemusele nii Riigikogus kui ka maavanema ametis, mis näitab pikaajalise poliitilise karjääri mustrit.
5 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kritiseerib teravalt praegust valitsust, süüdistades seda raha "kuhugi ära pannemises" ja eelarvepuudujäägi tekitamises. Väidab, et tollane rahandusminister eksitas valijaid 2023. aasta valimiste eel eelarve seisukorra kohta. Näitab skeptilist suhtumist Euroopa Liidu poliitikasse, kritiseerides Rail Balticu projekti rahastamist ja elluviimist.
5 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Viitab "pinginaabriga" arutlemisele ja näitab austust keskkonnakomisjoni töö vastu, soovides neile "jõudu ja jaksu". Tunnistab, et eelnõu üks pool on "väga õiglane ja õilis", näidates valmisolekut leida positiivseid aspekte ka kriitiliselt suhtutud ettepanekutes. Rõhutab vajadust "samm-sammult minna" rohelise mõtteviisi suunas.
5 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Rõhutab tugevalt maapiirkondade vajadusi ja probleeme, nimetades konkreetselt Peipsi äärt, Setumaad, Mulgimaad ja saari. Toob näiteid Tartu-Jõgeva teelõigust ja kutsub Tallinna poliitikuid maapiirkondadesse tutvuma. Kritiseerib linnapoliitikute arusaamatust maaelu reaalsusest ja rõhutab vajadust säilitada ühtlane asustus üle Eesti.
5 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab fiskaaldistsipliini, väites et eelarve miinus on võimalik katta tulumaksuvabastuse muudatuse ärajätmisega. Kritiseerib valitsuse kulutamist ja nõuab läbipaistvust raha kasutamises. Rõhutab kvaliteetsete transpordiyhendustega seotud majanduslikku kasu ja kritiseerib Rail Balticu projekti kulutõhusust. Näitab skeptilist suhtumist kiirele rohelisele üleminekule majanduslike piirangute tõttu.
5 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Rõhutab perede vajadusi, eriti laste lasteaeda, kooli ja huvihariduse viimise probleeme maapiirkondades. Kritiseerib sotsiaalvaldkonna rahapuudust ja väidab, et praegune valitsus on "kogu raha kuhugi ära pannud". Toetab inimeste valikuvabadust elukohavalikul ja liikumisviiside osas, vastustades sunniviisilisi muudatusi eluviisis.
5 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub müra vähendamise eelnõu analüüsimisele, küsides täpsustavaid küsimusi 300 meetri piirangu kohta ja selle praktilistest mõjudest. Rõhutab vajadust eelnõu parandamiseks ja põhjalikumaks läbitöötamiseks komisjonis. Näitab huvi transpordi- ja planeerimisseadusandluse vastu, eriti seoses maapiirkondade ja linnade arengu tasakaalustamisega.
5 Analüüsitud kõnesid