Päevakorra profiil: Aivar Kokk

Atmosfääriõhu kaitse seaduse muutmise seaduse eelnõu (393 SE) esimene lugemine

2024-03-20

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon
Sõnastab tugevat vastuseisu kesklinnade tihendusmudeli ja "15-minuti linnade" kontseptsioonile, rõhutades Eesti ühtlase asustuse säilitamise vajadust. Toetab maaelu säilimist ja kritiseerib valitsuse majanduspoliitikat, väites et 2023. aasta eelarvedefitsiit oli 300-400 miljonit eurot. Nõuab realistlikumat lähenemist rohelisele üleminekule, kritiseerides liiga kiireid muudatusi elektriautode valdkonnas.

5 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Näitab põhjalikke teadmisi riigieelarve küsimustes, viidates oma kogemusele rahanduskomisjoni esimehena ja täpseid numbreid kasutades eelarvedefitsiidi kohta. Demonstreerib ekspertteadmisi transpordiinfrastruktuuris, eriti Rail Balticu projektis ja raudteetranspordi arenduses. Omab praktilist kogemust regionaalhalduses, viidates oma varasemale maavanema ametile.

5 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab emotsionaalset ja vahetu suhtluslaadi, sealhulgas huumorit (Kalevipoeg ja kiviviske näide) ning isiklikke kogemusi. Rakendab sageli retoorilisi küsimusi ja kutsub kolleege üles praktilisi kogemusi omandama ("sõitke Tallinnast välja vähemalt 50 kilomeetrit"). Kombineerib faktipõhiseid argumente emotsionaalsete apellatsioonidega, kasutades konkreetseid näiteid igapäevaelust maapiirkondades.

5 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Piirdub antud perioodil ühe päeva (20. märts 2024) aktiivse osalemisega atmosfääriõhu kaitse seaduse arutelus. Esitab järjepidavalt küsimusi ja kommentaare, näidates süvenenud huvi teema vastu. Andmete põhjal ei ole võimalik hinnata pikemaajalisi suhtlusmustrid.

5 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kritiseerib teravalt praegust valitsust, süüdistades seda raha "kuhugi ära pannemises" ja eelarvepuudujäägi varjamises. Väljendab tugevat vastuseisu linnaplaneerijaile ja poliitikutele, kes propageerivad tornmajade ehitamist ja autovaba elu. Kritiseerib Rail Balticu projekti juhtimist ja rahastamist, nimetades seda "naljakaks" Euroopa Liidu raha kasutamiseks.

5 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Väljendab toetust keskkonnakomisjonile, soovides neile "jõudu ja jaksu" eelnõu parandamisel. Nõustub osaliselt õiguskantsleri ettepanekuga, märkides et "üks pool on väga õiglane ja õilis". Näitab valmisolekut konstruktiivseks koostööks, kuigi säilitab kriitilise hoiaku põhiliste poliitiliste suundade suhtes.

5 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Rõhutab tugevalt maapiirkondade vajadusi ja eluolu, nimetades konkreetselt Peipsi äärt, Setumaad, Mulgimaad ja saari. Toob esile transpordiühenduste olulisust Tartu-Võru-Põlva-Valga suunal. Kritiseerib Tallinna-keskseid poliitikuid, kes ei mõista maaelu reaalsust, ja nõuab ühtlast regionaalarengut kogu Eestis.

5 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab fiskaaldistsipliini, väites et eelarvedefitsiit on lahendatav tulumaksuvabastuse muudatuse ärajätmisega. Kritiseerib valitsuse majanduspoliitikat, viidates kaheksale järjestikusele majanduslanguse kvartalile. Väljendab skeptilisust kallis infrastruktuuriprojektide (Rail Baltic) suhtes ja nõuab realistlikumat lähenemist rohelisele üleminekule majanduslike võimaluste piires.

5 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Rõhutab perekeskset lähenemist, tuues esile laste lasteaia, kooli ja huvitegevuse vajadused maapiirkondades. Kritiseerib sotsiaalvaldkonna rahapuudust ja muretseb, et idealistlikud keskkonnapoliitikad ei arvesta inimeste tegelike võimalustega neid "rahaliselt kinni maksta". Toetab traditsioonilise elulaadi säilimist maapiirkondades.

5 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub atmosfääriõhu kaitse seaduse muudatuste analüüsile, nõudes täpsustusi 300-meetrise piirangu kohta. Kritiseerib eelnõu seletuskirja kvaliteeti ja väljendab muret "15-minuti linnade" kontseptsiooni võimaliku seadustamise pärast. Rõhutab vajadust eelnõu põhjalikuks ümbertöötamiseks komisjonis, toetades mürataseme vähendamist, kuid opponeerides linnastumispoliitikale.

5 Analüüsitud kõnesid