Istungi profiil: Signe Kivi

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

2025-06-18

Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on hariduspoliitika eelnõul, mis puudutab kvalifikatsioonita õpetajate staatust ja miinimumpalka. Kõneleja väljendab mõõdukat muret ja kriitikat, toetudes haridusorganisatsioonide seisukohtadele, et eelnõu võib tekitada probleeme 4210 õpetajale. Seisukoha kujundamine on poliitikapõhine, keskendudes seaduse praktilistele tagajärgedele.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust haridusvaldkonnas, viidates konkreetsetele andmetele (4210 õpetajat) ja organisatsioonidele (nt Noored Kooli, Õpetajate Liit). Ta tunneb hästi seadusandlikku menetlust, mainides eelnõu pikka arutelu kultuurikomisjonis. Ekspertiis avaldub ka organisatsioonide seisukoha edastamisel, et kvalifikatsioonita õpetajad võivad olla osa lahendusest.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne ja küsitlev, pöördudes lugupidavalt juhataja ja ministri poole. Kõneleja kasutab loogilist apelli, toetudes oma küsimuses konkreetsele kirjale ja andmetele, et edastada välisorganisatsioonide muret. Toon on mõõdetud ja eesmärgiks on saada ministrilt selge vastus.

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Tegemist on küsimusega täiskogu istungil, mis viitab osalemisele seadusloome protsessis ja kultuurikomisjoni töös. Kõneleja on aktiivne huvigruppide tagasiside edastaja, viidates kirja saamisele mitmelt organisatsioonilt. Muud andmed esinemissageduse või tegevusmustrite kohta puuduvad.

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Otsene vastuseis puudub, kuid kõneleja esitab välise kriitika eelnõu sätete suhtes, mis puudutavad kvalifikatsioonita õpetajate palgastandardit. Kriitika on poliitikapõhine ja mõõdukas, keskendudes eelnõu soovimatutele tagajärgedele õpetajate miinimumpalga kontekstis.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kõneleja märgib ära eelnõu menetlemise kultuurikomisjonis "suures üksmeeles", mis viitab esialgsele koostöövalmidusele. Ta edastab aktiivselt haridusvaldkonna ja omavalitsuste liidu muresid, näidates avatust kompromissile ja koostööle huvigruppidega.

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Regionaalne fookus on kaudne, kuna viidatakse Linnade ja Valdade Liidu muredele, mis näitab tähelepanu omavalitsuste ja kohalike koolide toimimisele. Konkreetseid piirkondlikke projekte või kogukondi ei rõhutata.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majanduslikud vaated keskenduvad tööjõu ja palgapoliitikale haridussektoris. Kõneleja rõhutab muret kvalifikatsioonita õpetajate miinimumpalga kaitse kadumise pärast eelnõu jõustumisel, kaitstes seeläbi tööjõu majanduslikku stabiilsust.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Põhiline sotsiaalne teema on haridus ja õpetajate tööjõu küsimus. Kõneleja rõhutab vajadust tunnustada ja toetada erineva taustaga õpetajaid, kes aitavad lahendada haridusvaldkonna probleeme.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on konkreetse haridusvaldkonna eelnõu menetlemisel, mis puudutab õpetajate kvalifikatsiooni ja palgatingimusi. Kõneleja roll on kontrolliv, küsides ministrilt selgitusi eelnõu sätete tagajärgede kohta enne selle lõplikku jõustumist.

2 Analüüsitud kõnesid