Täiskogu istungite kaupa: Liina Kersna
Kokku istungeid: 25
Täielikult profileeritud: 25
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on eelarveprotsessil ja menetluses oleval eelnõul, mis puudutab eestikeelsele haridusele ülemineku rahastamise mahtude suurendamist.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on Keskerakonna eelnõu tagasilükkamisel koolilõuna toetuse alammäära tõstmiseks. Tema prioriteet on tagada riigieelarve kaudu õpetajate palgafondi oluline kasv (vähemalt 10%), mida ta peab haridusvaldkonna peamiseks investeeringuks. Ta rõhutab, et koolilõuna toetuse muutmiseks on vaja muuta Vabariigi Valitsuse määrust, mitte seadust.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on suunatud Haridusseaduse muutmisele, et lõpetada 1. klassi katsed ja lahendada gümnaasiumikatsete korraldamisel tekkinud probleem seoses koolide eelistuste järjekorra küsimisega. Kõneleja on seadusandlike muudatuste algataja või tugev toetaja.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine seadusandlik fookus on rahvusringhäälingu nõukogu koosseisu uuendamisel ja Riigikogu otsuse eelnõu esitamisel. Kõneleja on algataja ja ettekandja rollis, viies ellu Kultuurikomisjoni otsuseid, et tagada kahe asjatundjast liikme valimine.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine seadusandlik fookus on põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muudatusel, mis puudutab õpetajate lepingutingimusi ja koolijuhtide atesteerimist. Kõneleja on eelnõu toetaja ja aktiivne paranduste algataja rollis, pakkudes välja pikemaid lepinguid kvalifikatsiooni taotlevatele õpetajatele. Lisaks uuritakse kutseseaduse Riigikokku jõudmise ajakava.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on Teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni korralduse seadusel. Kõneleja on aktiivne toetaja, rõhutades uue rahastamise struktuuri, vastutuse selget jaotust ning uue eetika korralduse kehtestamist.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on suunatud õigushariduse teema lahendamisele ja tehisintellekti turvalise rakendamise edendamisele riigi kontrolli all. Kõneleja on diskussiooni algataja ja lahenduste (uurimisrühm) pakkuja, keskendudes institutsionaalsete takistuste kõrvaldamisele.
2025-05-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on Eesti haridusvaldkonna arengukava eesmärkide toetamisel, eriti õppeprotsessi nüüdisajastamisel ja kõrghariduse omandamise määra tõstmisel. Konkreetne poliitiline prioriteet on doktoriõppekohtade arvu suurendamine 500-ni, pöörates erilist tähelepanu tehisaru teemadele.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on Eesti Rahvusringhäälingu seaduse täitmine ja Riigikogu otsuse eelnõu vastuvõtmine nõukogu liikmete nimetamiseks. Kõneleja on eelnõu esitaja ja toetaja, tagades, et valik vastaks seaduses sätestatud tingimustele ja et otsus võetaks vastu ühel lugemisel poolthäälte enamusega.
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on Rahvusooper Estonia juurdeehitise realiseerimisel, rõhutades, et see on võimalik kehtiva seadusandluse ja kaalutlusõiguse raames. Samuti on prioriteediks keelepoliitika juhtimise struktuuri efektiivsemaks muutmine ministeeriumide vahel, viidates Vabariigi Valitsuse seadusele.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on olemasolevate plaanide ja põhiseaduslike kohustuste täitmise järelevalvel. Kõneleja nõuab aruandlust selle kohta, mida on tehtud eesti keele korpuse laiendamise eesmärkide saavutamiseks, toimides poliitika elluviimise kontrollijana.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Fookus on riikliku poliitika ja meetmete muutmise vajadusel, et suurendada doktorikraadide arvu Eestis, mis viitab vajadusele uute seadusandlike algatuste järele. Konkreetseid seaduseelnõusid või seadusandlikke prioriteete ei nimetata, vaid rõhutatakse riigi rolli sekkumisel.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine seadusandlik fookus on TAIKS-i eelnõul, mille puhul kõneleja tegutseb toetava, kuid detailidele keskenduva küsitlejana. Eelkõige soovitakse kinnitust selle kohta, kas teaduse ja kõrghariduse evalveerimine viiakse seadusega kokku üheks hindamiseks, viidates tagasisides esinevale ebakindlusele.
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Fookus on olemasoleva poliitika ja programmi (koolipsühholoogide nõuandeliin) rakendamise järelevalvel ja efektiivsuse hindamisel. Kõneleja tegutseb programmi käivitajana ja hilisema kriitikuna selle tegeliku toimimise osas, nõudes Ministeeriumilt paremat teavitustööd.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on täiskasvanute koolituse seaduse muutmise eelnõul (465), mille eesmärk on mikrokvalifikatsiooni mõiste seadustamine. Kõneleja on eelnõu toetaja ja menetleja, kes vastutab muudatusettepanekute (sh jõustumiskuupäeva edasilükkamine 1. aprillile 2025) esitamise eest Kultuurikomisjoni nimel.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on õppimiskohustuse ea tõstmise eelnõu toetamisel, mida peetakse oluliste sisuliste muutuste algatajaks haridusvaldkonnas. Kõneleja on eelnõu tugev toetaja, rõhutades vajadust muuta selle jõustumisel ka põhikooli lõpetamise tingimusi ja tagada kutsehariduse rahastamise võrreldavus üldharidusega.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on Haridus- ja Teadusministeeriumi eelnõul, mis kehtestab mikrokvalifikatsioonide ja mikrokraadide mõiste ning reguleerib nende andjaid ja mahtu. Kõneleja on juhtivkomisjoni esindaja, kes tagab eelnõu sujuva menetluse ja vastab kolleegide küsimustele kvaliteedinõuete kohta.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on suunatud õigushariduse struktuuri ja standardite reformi vajaduse arutamisele, tuues esile integreeritud õppe mudeli kui võimaliku lahenduse kohtunike kvalifikatsiooni parandamiseks.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on riigi eelarvepoliitikal ja rahastamise prioriteetidel, eriti teadus- ja arendustegevuse rahastamise taseme säilitamisel (1% SKP-st). Kõneleja tegutseb kriitikuna valitsuse eelarvekärbete suhtes ja toetab T&A rahastamise suurendamist või säilitamist laenuraha abil.
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on olemasolevate sotsiaalprogrammide (vanemlusprogrammid) rakendamise ja rahastamise jälgimisel. Prioriteet on tagada, et suurenenud eelarve võimaldaks sihtrühma laiendamist ja ennetava toe kättesaadavust laiemale hulgale peredele.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on haridusseaduste muutmise eelnõul, millega luuakse täiendav alus õpilaste väljaarvamiseks haridusasutuste nimekirjadest. Kõneleja on valitsuse algatatud eelnõu aktiivne toetaja ja menetleja, rõhutades vajadust viia see kiiresti kolmandale lugemisele.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine fookus on haridusleppe läbirääkimistel ja sellega seotud seadusandlikel muudatustel, sealhulgas õpetajate karjäärimudelil ja koolivõrgul. Tegutseb Kultuurikomisjoni esindajana Isamaa algatatud otsuse eelnõu menetlemisel, tehes ettepaneku viia läbi lõpphääletus.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on ulatuslikel haridusreformidel, mis hõlmavad peaaegu kõiki valdkondi, sealhulgas õppimiskohustuse ea pikendamist. Kõneleja on nende reformide toetaja, kuid rõhutab vajadust olla erakordselt ettevaatlik ja vältida valdkonna kahjustamist liiga kiire läbiviimise tõttu.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Fookus on teadus- ja arendustegevuse poliitilisel suunal ja strateegial. Konkreetseid seaduseelnõusid või muudatusi ei mainita, tegemist on pigem poliitika kujundamise küsimusega.
2024-01-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Seadusandlik fookus on suunatud haridusrahastuse seaduse muutmisele, et tagada õpilaste pearaha seotus konkreetse kooliga. Eesmärk on luua seaduslik alus, mis võimaldaks koolidel iseseisvalt õpetajate palka tõsta.