Täiskogu istungite kaupa: Jaanus Karilaid
Kokku istungeid: 41
Täielikult profileeritud: 41
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on avatud ja pragmaatiline, eriti istungi lõpuosas. Kõneleja teeb ministrile (Härra Keldo) avaliku ettepaneku leppida kokku ühises visiidis Läänemaa ettevõtetesse enne jõule, et vaadata probleeme ja võimalikke lahendusi, pidades seda kõige konstruktiivsemaks lähenemiseks.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja (Andres Metsoja) demonstreerib tugevat fraktsioonisisest koostööd, esitades arupärimise koos viie kolleegiga (Priit Sibul, Tõnis Lukas, Enn Eesmaa, Ants Frosch). Andmed erakondadeülese kompromissi või koostöö kohta puuduvad.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja rõhutab laiapõhjalist koostööd, tunnustades Siseministeeriumit, õiguskomisjoni ja praktiliselt kõiki erakondi peale nimetatud opositsiooni. Ta kiidab parlamendi paindlikkust ja sisu, mis võimaldas tulla vastu presidendi kriitikale ja eelnõu paremaks muuta.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja viitab positiivse näitena varasemale süsteemsele koostööle ministeeriumide vahel (Jüri Ratas ja Jaak Aab), mis keskendus regionaalse mõõtme loomisele. See viitab toetusele laiapõhjalistele ja süsteemsetele lahendustele. Praeguse koostöö või kompromissivalmiduse kohta andmed puuduvad.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.
2025-05-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on tingimuslik: Isamaa toetus kohtureformile sõltub kohtunike autonoomia säilimisest ja sellest, kas reform teeb kodaniku vaatevinklist midagi paremaks. Tänab Justiitsministrit poliitilise kultuuri eest, et ta vastas igale fraktsioonile eraldi. Rõhutab, et poliitilises rivaalitsemises (viidates Jürgen Ligi sõnavõtule) ei tohi unustada parlamendi tugipersonali väärtustamist.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on avatud ja küsiv, suunatud ettekandjalt informatsiooni saamisele, et mõista eelnõu mõju. Eesmärk on konstruktiivne selgitamine ja teadmiste kogumine.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Andmeid ei ole piisavalt.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kutsub kõiki Riigikogu kolleege üles eelnõu poolt hääletama, rõhutades vajadust ühise toetuse järele riikliku julgeoleku küsimuses. Otsest koostööd vastasparteidega ei mainita, kuid rõhk on ühisel ajaloolisel võimalusel ja riigi sõltumatuse tagamisel.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja rõhutab erakondadeülest koostööd ja kiidab harukordselt sotsiaaldemokraate (SDE) kahe erineva teema eest, märkides, et see on aastakümnete limiit. Ta tunnustab SDE-d riigimeheliku sammu eest põhiseaduse muutmisel (mis saavutati viie erakonna toel) ja kiidab neid käesoleva eelnõu planeerimise ja ettevalmistuse eest. Koostööstiil on avatud ja tunnustav julgeolekuküsimustes konsensuse saavutamisel.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Andmeid ebapiisavalt.
2025-02-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kutsub üles saavutama kõigi kuue parlamendierakonna vahel poliitilist ühtsust, et toetada valimisõiguse piiramist ainult Eesti kodanikele. Tunnustatakse nelja erakonna toetust ja antakse Sotsiaaldemokraatidele ning Keskerakonnale aega ühise seisukoha taha tulla. Koostööstiil on positiivselt idealistlik ja suunatud kompromissi leidmisele eesmärgi nimel.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on parlamendisisene, pöördudes lugupidavalt ettekandja poole, keda tunnustatakse eelarveeksperdina, et saada selgitusi ja teha mäluvärskendust. Puuduvad andmed erakondadevahelise koostöö või kompromissivalmiduse kohta.
2025-01-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Koostöövõimalusena rõhutatakse, et Tallinna–Haapsalu–Rohuküla raudtee on programmiliselt lubatud kõigi kuue parlamendierakonna poolt, sealhulgas peaministri erakonna poolt. Praegune suhtlusstiil valitsusega on aga konfronteeriv, keskendudes lubaduste täitmise nõudmisele ja valitsuse tegevusetuse paljastamisele.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Andmed puuduvad.
2024-12-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on viisakas ja protseduuriline, suunatud ettekandjalt detailide saamisele täiskogu istungil. Väljendatakse tänu ettekandjale ("Aitäh ettekandjale!") enne küsimuse esitamist, mis viitab standardsele parlamentaarsele suhtlusele.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.
2024-12-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõne on esitatud küsimusena ettekandjale, otsides informatsiooni ja selgitusi, mitte pakkudes koostööd ega kompromissi. Andmeid koostöö või koalitsioonide kohta ei ole.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2024-11-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid ebapiisavalt. Kõneleja keskendub valitsuse kritiseerimisele ja varasemate valitsuste (Jüri Ratase) edulugude esiletoomisele, mitte aga koostöövõimalustele.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil keskendub kriitika koondamisele, toetudes välisele kriitikale ja ekspertide arvamustele (nt Taristuliit, Leo Kunnas, endised rahandusministrid). Kõneleja kasutab teiste opositsioonipoliitikute (härra Seeder) argumente eelarve pika vaate puudumise kohta. Kompromissivalmidust või erakondadeülest koostööd tekstis ei mainita.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja viitab parlamendi kuue erakonna seast nelja ühisele tahtele hääleõigust piirata, mis näitab valmisolekut koostööks opositsiooni või teiste erakondadega konkreetse seadusandluse osas. Valitsusega koostöö puudub, vaid on tugev vastuseis.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Not enough data
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on nähtav Isamaa eelnõu tugevas toetamises ja viitamises eelkõnelejale (härra Seeder), mis näitab fraktsioonisisest ühtsust. Puudub igasugune avatus kompromissidele valitsusega; pigem kutsutakse kolleege üles toetama opositsiooni alternatiivset ettepanekut.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Andmeid koostöö või kompromissivalmiduse kohta teiste poliitiliste jõududega ei ole. Kõned on suunatud täitevvõimu kriitilisele küsitlemisele.
2024-09-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja viitab koostööle "mõnede kolleegidega" parlamendi võimekuse ja rahastamise teemal, mis näitab valmisolekut fraktsioonideüleseks koostööks protseduurilistes küsimustes. Üldiselt on ta aga valitsuse ja ministeeriumide suhtes kriitiline.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Andmeid on ebapiisavalt.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Andmeid pole piisavalt. Kõneleja keskendub valitsuse teravale kritiseerimisele ega viita koostööle, kompromissivalmidusele ega erakondadeülesele tegevusele.
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Andmed puuduvad.
2024-06-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Kõneleja viitab mitteseotud ekspertide (Herem ja Salm) mõjukatele signaalidele, et toetada oma seisukohta süsteemsete probleemide lahendamise vajadusest. Otsest koostööd teiste poliitiliste osapooltega ei mainita, vaid nõutakse käimasoleva eelnõu lugemise katkestamist.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja rõhutab potentsiaalset erakondadeülest koostööd, viidates avalikult Reformierakonna ja Isamaa samale meelele antud eelnõu küsimuses. See näitab valmisolekut toetada laiapõhjalist poliitilist konsensust omavaid algatusi.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koostöövalmidust valitsusega ei ilmne; tegevus on puhtalt opositsiooniline, eesmärgiga eelnõud tagasi lükata. Ainus positiivne märkus on suunatud siseminister Läänemetsale, kelle eelnõu oli võrreldes eelmisega "tummisem", kuid see ei viita koostööle, vaid pigem retoorilisele vastandamisele.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil rõhutab vajadust kaasata ja avalikustada sõltumatute ekspertide (Tartu Ülikooli õigusteadlased, õiguskantsler, advokatuur) seisukohad, keda valitsus on väidetavalt ignoreerinud. Koalitsiooniga kompromissivalmidust ei näidata, vaid esitatakse fraktsiooni (Isamaa) nimel selge vastuseis.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Koostööstiil väljendub valitsuse sisemiste erimeelsuste (regionaalminister Madis Kallase avalik protestihüüe) kasutamises oma opositsioonilise positsiooni tugevdamiseks. Puuduvad viited koostööle teiste parlamendiliikmetega või valmidusele kompromissiks valitsusega.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Andmeid napib. Kõneleja on Riigikogu istungil konfronteeruv, nõudes valitsuselt kiiret tegutsemist, kuid koostöövalmiduse kohta teiste erakondadega andmed puuduvad.
2024-03-20
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja teeb koostööd kohalike kodanikega (Anti ja Peep), et koguda detailset ja ajalist teavet. Positiivselt viidatakse varasemate valitsuste (Jüri Ratas, Tõnis Lukas) edukale tegevusele regionaalse toetuse leidmisel, mis viitab tunnustusele varasema poliitilise koostöö suhtes.
2024-02-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiili kohta parlamendi sees andmed puuduvad. Kõneleja viitab toetusele väljastpoolt, kasutades Kaubandus-Tööstuskoja seisukohta valitsuse maksupoliitika vastu, rõhutades, et valitsus ignoreerib majanduspartnereid.
2024-02-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on koalitsiooniväline, kuna arupärimine esitati koostöös Isamaa ja sotsiaaldemokraatide saadikutega. See näitab valmisolekut erakondadeüleseks koostööks konkreetsete poliitiliste teemade raames.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja viitab varasemale laiapõhjalisele konsensusele parlamendi pädevuse suurendamise osas, märkides, et praktiliselt kõik fraktsioonid on sellele noogutanud. Ta rõhutab, et tegelikkuses ei suudeta seda konsensust riigieelarve koostamisel ellu viia. Praegune suhtlus valitsusega on aga pigem konfronteeriv, nõudes avalikku ja läbipaistvat suhtlemist ministrite vahel.