Päevakorra profiil: Maria Jufereva-Skuratovski
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) esimene lugemine
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on suunatud Alusharidusseaduse eelnõu rakendamisele ja kvaliteedi tagamisele. Kõneleja rõhutab vajadust teada saada hetkeolukorda (mittevastavad lastehoiud) ja nõuab selget plaani tulevase kontrolli teostamiseks. Fookus on poliitika elluviimise ja järelevalve mehhanismidel.
1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles teadmisi alushariduse regulatiivsete detailide vastu, keskendudes lastehoiuteenuste tingimustele ja personali kvalifikatsioonile. Ta nõuab konkreetseid andmeid hetkel kehtivatele tingimustele mittevastavate asutuste kohta ja küsib kontrolli teostamise kriteeriumide kohta.
1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne ja lugupidav, kasutades pöördumisi "Austatud istungi juhataja" ja "Lugupeetud minister". Kõne on küsimustele orienteeritud, keskendudes loogilisele teabehankele seaduse rakendamise ja kontrolli mehhanismide kohta.
1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmeid on vaid ühe esinemise kohta seaduseelnõu esimesel lugemisel, mis näitab aktiivsust seadusandlikus protsessis. Tegemist on lühikese, konkreetseid andmeid nõudva küsimusega ministrile.
1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Not enough data
1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Not enough data
1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklik, käsitledes üleriigilist alushariduse seaduseelnõu ja selle rakendamise standardeid. Puuduvad viited konkreetsetele piirkondadele või kohalikele probleemidele.
1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Not enough data
1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on alushariduse kvaliteet ja lastehoiu teenuste reguleerimine. Rõhk on pandud lastehoiuasutuste tingimustele vastavuse ja personali kriteeriumide täitmise tagamisele, et kindlustada teenuse kvaliteet.
1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on selgelt Alusharidusseaduse eelnõul (419 SE). Kõneleja on huvitatud seaduse jõustumise järgsest kontrollist ja hetkeolukorra kaardistamisest, tegutsedes eelnõu rakendamise detailide küsijana.
1 Analüüsitud kõnesid