Istungi profiil: Aleksei Jevgrafov

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-05-06

Poliitiline positsioon
Kõige silmatorkavam teema on Haridus- ja Teadusministeeriumi tegevuse ja vastutuse küsimus. Kõneleja kritiseerib teravalt eestikeelsele õppele ülemineku ebaõnnestunud rakendamist ning nõuab ministrilt selgitust seadusliku aluse kohta. Seisukoht on tugevalt opositsiooniline ja keskendub valitsuse soorituse hindamisele ning vastutuse nõudmisele.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab asjatundlikkust hariduspoliitika valdkonnas, keskendudes õpetajate keeleoskuse nõuetele (B2-tase) ja eestikeelsele õppele ülemineku rakendamisele. Ta kasutab oma argumentide toetuseks konkreetseid viiteid meediaartiklitele (Postimees) ja ministri varasematele seletustele. Ekspertiis väljendub detailides, nagu näiteks erandite lubamine aineõpetajatele Sillamäel.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Stiil on konfronteeriv ja otsekohene, esitades ministrile teravaid küsimusi vastutuse ja seadusliku aluse kohta. Kõneleja rõhub loogilisele apellatsioonile, tuues esile vastuolusid ministri väidete ja meedia teabe vahel. Toon on formaalne, kuid kriitiline, nõudes vastutuse võtmist tekkinud probleemide eest.

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Puuduvad piisavad andmed.

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Peamine kriitika on suunatud Haridus- ja Teadusministeeriumile ning ministrile, keda süüdistatakse ebaõnnestumiste eest vastutuse veeretamises teistele osapooltele. Kriitika on intensiivne ja keskendub ministri isiklikule vastutusele ja poliitilisele sooritusele, nimetades süüdlaste ringi (kohalikud omavalitsused, eelmised ministrid, Keskerakond, koolijuhid, õpetajad).

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Puuduvad piisavad andmed.

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Tähelepanu on suunatud konkreetsele regionaalsele probleemile, tuues esile Sillamäe kooli ja sealsete aineõpetajate keeleoskuse puudujäägid eestikeelsele õppele üleminekul. See näitab fookust Ida-Virumaa haridusreformi rakendamise kitsaskohtadele.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Puuduvad piisavad andmed.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on eestikeelsele õppele üleminek ja sellega seotud õpetajate kvalifikatsiooni tagamine. Kõneleja väljendab muret reformi ebaõnnestumise pärast ja nõuab seaduslikku selgust õpetajate töö jätkamise osas ilma nõutava keeleoskuseta.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on suunatud haridusreformi rakendamise seaduslikule alusele, eriti küsimusele, mis lubab õpetajatel töötada ilma nõutava B2-tasemeta. Kõneleja tegutseb seaduse täpse järgimise nõudjana ja ministri tegevuse vastasena, nõudes konkreetset seaduslikku alust.

2 Analüüsitud kõnesid