Istungi profiil: Aleksei Jevgrafov

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

2024-01-17

Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on jagatud riigikaitse (idapiiri tugevdamine, evakuatsiooniplaanid) ja sotsiaalsete probleemide (eestikeelsele haridusele ülemineku kitsaskohad) vahel. Esineja väljendab muret olemasolevate probleemide pärast, eriti huvihariduse õpetajate keeleoskuse ja vanuse struktuuri osas. Stants on mõõdukalt kriitiline, nõudes valitsuselt selgust nii julgeoleku- kui ka hariduspoliitika rakendamisel. Esineja viitab Keskerakonna seisukohale eestikeelsele haridusele ülemineku teemal.

3 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Esineja näitab asjatundlikkust eestikeelsele haridusele ülemineku praktilistes probleemides, tuues esile konkreetseid andmeid Narva spordikoolide treenerite vanuse ja värbamise kohta (17 pensioniealist treenerit, 1/3 koguarvust). Samuti on ta kursis idapiiri kaitseks arutlusel olevate spetsiifiliste meetmetega, nagu tankitõrjemiinide ja jalaväemiinide paigaldamine. Teadmisi kasutatakse konkreetsete tagajärgede rõhutamiseks, näiteks huviharidusasutuste tühjaks jäämise oht.

3 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Stiil on formaalne ja küsimustele orienteeritud, pöördudes lugupidavalt ministri poole. Esineja kasutab retoorikat, et rõhutada võimalikke negatiivseid tagajärgi (nt õpetajate kadu) ja elanike teavitamise vajadust. Julgeolekuküsimuste puhul on toon otsekohene ja murelik, isegi kui tunnistatakse vastuse potentsiaalset riigisaladuse staatust.

3 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmed näitavad aktiivset osalemist Riigikogu infotunnis 2024. aasta jaanuaris, kus esitati kolm sisuliselt erinevat küsimust. Küsimused puudutasid nii haridusreformi rakendamist kui ka riigikaitse ja elanikkonna turvalisuse teemasid.

3 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusele ja plaanide puudumisele või ebaselgusele, eriti huvikoolide eestikeelsele õppele üleviimise ning idapiiri kaitsemeetmete mõju osas. Vastuseis on poliitika- ja rakenduspõhine, keskendudes lahendamata probleemidele ja kohalike elanike muredele. Esineja viitab, et Keskerakond ei ole haridusreformi osas täielikult nõus.

3 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Andmeid pole piisavalt.

3 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Esinejal on tugev regionaalne fookus Ida-Eestil, eriti Narval. Narva linna elanikke ja asutusi (spordikoolid) käsitletakse nii haridus- kui ka julgeolekuküsimuste kontekstis. Eraldi rõhutatakse Narva elanike evakueerimise plaani olemasolu vajadust.

3 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmeid pole piisavalt.

3 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamised sotsiaalteemad on eestikeelsele haridusele ülemineku praktilised tagajärjed huvikoolides ja elanikkonna turvalisus kriisiolukorras. Rõhutatakse vajadust tagada huvihariduse kättesaadavus ja lahendada treenerite keeleoskuse ning vanuseprobleemid. Samuti on oluline teema riigikaitsemeetmete mõju kohalike inimeste igapäevaelule.

3 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on valitsuse poliitika rakendamisel ja planeerimisel (haridusreformi detailid, piirikaitse strateegia, evakuatsiooniplaanid). Konkreetseid seaduseelnõusid või muudatusettepanekuid, mida esineja toetaks või algataks, ei mainita.

3 Analüüsitud kõnesid