Päevakorra profiil: Aleksei Jevgrafov

Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse (direktorite atesteerimine ja õpetajate karjäärimudel) eelnõu (653 SE) esimene lugemine

2025-06-18

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon
Poliitiline fookus on suunatud seaduseelnõu rakenduslikele detailidele, eriti direktori atesteerimise tingimustele ja korrale. Tegevus on poliitika-põhine, otsides selgitust selle kohta, kuidas minister kavatseb seaduse sätteid määrusega ellu viia. Konkreetset toetust või vastuseisu eelnõule ei väljendata.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab teadmisi haridusvaldkonna seadusandlusest, viidates direktori atesteerimisele ja sellele, et tingimused kehtestatakse ministri määrusega. Ekspertiis on protseduuriline ja keskendub seaduseelnõu (653 SE) rakendusaktidele.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne ja lugupidav, pöördudes ministri poole tiitliga "Austatud minister!". Kõne on loogiline ja keskendub konkreetse protseduurilise info küsimisele, vältides emotsionaalseid või ründavaid toone.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja osaleb aktiivselt seadusandlikus arutelus, esitades küsimuse eelnõu esimesel lugemisel. Muster näitab jätkamist kolleegi (Vadimi) poolt alustatud teemal.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Puuduvad andmed.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil on nähtav kolleegi (Vadim) küsimuse jätkamises, mis viitab teemade jagamisele ja meeskonnatööle parlamendis. Suhtlus ministriga on viisakas ja küsiv.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Puuduvad andmed.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Puuduvad andmed.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Sotsiaalsetest teemadest keskendub kõne hariduskorraldusele, täpsemalt koolidirektorite atesteerimise tingimustele ja korrale. Fookus on haridussüsteemi kvaliteedi tagamise protseduuridel.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlik fookus on eelnõul 653 SE (direktorite atesteerimine ja õpetajate karjäärimudel). Kõneleja roll on küsija, kes püüab täpsustada, millised tingimused ja kord kehtestatakse ministri määrusega.

1 Analüüsitud kõnesid