Päevakorra profiil: Züleyxa Izmailova

Haridus- ja teadusministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

2025-05-15

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon keskendub tugevalt haridusliku erivajadusega õpilaste toetamisele ja hariduse kvaliteedi tõstmisele. Küsimus on suunatud ministrile, nõudes konkreetseid tegevusplaane ja oodatavaid tulemusi, mis viitab tulemuspõhisele lähenemisele. Rõhutatakse vajadust tagada haridusliku erivajadusega õpilaste võimalused hariduse omandamisel.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kompetents on selgelt nähtav haridusliku erivajadusega õpilaste (HEV) teema valdkonnas, kasutades spetsiifilist terminoloogiat. Rõhutatakse vajadust konkreetsete tegevuste ja kvaliteeditõusu järele, mis näitab süvenemist hariduspoliitika detailidesse.

1 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on formaalne ja viisakas, kasutades pöördumisi "austatud juhataja" ja "hea minister". Toon on küsiv ja murelik, keskendudes loogilisele poolele, nõudes konkreetseid plaane ja kvaliteedi tõusu ootust.

1 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Ebapiisavad andmed.

1 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid roll on kontrolliv, esitades ministrile küsimusi haridusliku erivajadusega õpilaste toetamise tegevuste ja kvaliteedi kohta. Kriitika on suunatud oodatavale tulemuslikkusele ja tegevuste planeerimisele.

1 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Ebapiisavad andmed.

1 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on riiklikul tasandil, käsitledes hariduspoliitikat ja haridusliku erivajadusega õpilaste toetamist kogu riigis.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Ebapiisavad andmed.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Peamine sotsiaalne teema on hariduslik võrdsus ja tugi haridusliku erivajadusega õpilastele. Rõhutatakse vajadust tagada nende võimalused hariduse omandamisel ja oodatakse kvaliteedi tõusu.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Fookus on riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisel haridusvaldkonnas. Prioriteediks on tegevuste planeerimine ja kvaliteedi tagamine haridusliku erivajadusega õpilaste toetamisel.

1 Analüüsitud kõnesid