Täiskogu istungite kaupa: Annely Akkermann

Kokku istungeid: 54

Täielikult profileeritud: 54

2025-10-13
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Majanduslik fookus on riigi eelarvedistsipliinil ja lisaeelarve muudatustel, eriti puudutades riigiettevõtete aktsiakapitali suurendamist (Elering) ja ministeeriumide kulude ümbertõstmist. Seisukohad on fiskaalselt neutraalsed, keskendudes numbritele ja põhjendustele, mida minister ja ministeeriumid on esitanud.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Toetab maksukoormuse langetamist (1,4 protsendipunkti) ja tulumaksu langetust, et kaotada ebaõiglane maksuküür, mis maksustas palgakasvu vahemikus 1200–2100 eurot 33%-ga. Kaitseb laenu võtmist, kui see katab investeeringuid (1,3 miljardit) ja kaitsekulusid, ning rõhutab fiskaaldistsipliini (püsimine Maastrichti kriteeriumides).
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Toetab sihipärast maksusoodustust lastega peredele mootorsõidukimaksu leevendamiseks, tunnistades samas, et see vähendab laekumist. Kaitseb riigieelarvelist toetust ühistranspordile kui alternatiivi autota peredele. Rõhutab administratiivset täpsust ja IT-lahenduste vajadust maksusoodustuse automaatseks rakendamiseks.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja huvitub finantsjärelevalve institutsionaalsest korraldusest, viidates ettevõtjate ja pangaliidu ettepanekule Finantsinspektsiooni ja Eesti Panga ühendamiseks. See näitab huvi finantssektori tõhusama korralduse vastu.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja toetab maksusüsteemi reformimist, eriti mootorsõidukimaksu osas, rõhutades vajadust tagada omandipõhiõiguse kaitse ja proportsionaalsus. Ta pooldab põhiseaduslike institutsioonide suurema eelarveautonoomia loomist, mis viitab detsentraliseeritud rahanduspoliitika toetamisele.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab tugevalt konkurentsivõimelist ja madalat maksutaset, rõhutades Eesti maksusüsteemi eeliseid rahvusvahelises võrdluses. Seisab vastu täiendavate püsikulude loomisele riigieelarvesse ning rõhutab fiskaalset distsipliini. Väidab, et maksufestival on läbi ja tuleb säilitada tasakaalustatud lähenemist maksumaksjate koormuse ja riigi vajaduste vahel.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab fiskaaldistsipliini, vastustades püsikulude tekitamist lisaeelarvetega ning rõhutades maksumaksjate koormuse piiramise vajadust. Kaitseb hasartmängumaksu tõstmist ja kavandatavat automaksu leevendamist teatud gruppidele. Rõhutab et pensionide indekseerimine ületab inflatsiooni ning tööl käivate inimeste ostujõud on taastunud kriisieelsele tasemele, kuigi tunnistab ebavõrdsust palgakasvu osas.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab finantssektori tugevamat reguleerimist ja järelevalvet, eriti kiiresti areneva fintech-sektori osas. Rõhutab vajadust tarbijate kaitse järele finantsteenuste valdkonnas ja toetab institutsioonilisi lahendusi majanduslike vaidluste lahendamiseks.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab maksustamisalase koostöö lõpetamist Venemaaga, mis viitab pragmaatilisele lähenemisele majandussuhetele. Konkreetseid majandusvaateid kõnest ei selgu, fookus on õiguslikel ja menetluslikel aspektidel.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab praegust maksusüsteemi kui konkurentsivõimelist, rõhutades Eesti madalat üldist maksukoormat võrreldes teiste EL riikidega. Pooldab ettevõtete soodsat tulumaksusüsteemi, mis võimaldab kasumite reinvesteerimist. Skeptiline käibemaksu langetuse mõju osas tarbijahindadele, väites, et see suurendaks pigem ettevõtete kasumeid.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab tugevalt kulutuste kokkuhoidu ja riigieelarve kontrolli all hoidmist. Rõhutab eelarve läbipaistvuse ja selguse tähtsust. Väljendab vajadust parema finantsvalitsemise järele läbi süstemaatilise ministeeriumide eelarvete ülevaatamise.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab, et põlevkivitööstus ei ole tegelikult odav ega tasuta, vaid kaasnevad suured varjatud kulud keskkonnakahjude näol. Toetab taastuvenergia investeeringuid kui pikaajalisi ja jätkusuutlikke lahendusi. Kritiseerib majandusmudelit, mis ei arvesta keskkonnakuludega.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab konkurentsivõimelist maksukeskkonda, eriti ettevõtete kasumite maksustamist nende jaotamisel. Rõhutab riigirahanduse stabiliseeriva funktsiooni tähtsust ja toetab kontrollitud eelarvepoliitikat. Väljendab uhkust Eesti maksusüsteemi 11-aastase OECD esikoha üle ja toetab kaitsekulude finantseerimist võlakoormuse suurendamise kaudu.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Toetab turupõhist maamaksustamist ja kohalike omavalitsuste fiskaalsete võimaluste laiendamist. Rõhutab, et maamaks peaks põhinema maa turuväärtusel ning et kohalikud omavalitsused vajavad erinevaid tulubaase teenuste osutamiseks. Näitab pragmaatilist lähenemist maksusüsteemi reformimisele.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Majandusvaadete kohta pole piisavalt andmeid, välja arvatud kaudne toetus börsiettevõtete juhtimise parandamisele läbi soolise mitmekesisuse.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja toetab tugevalt fiskaalset distsipliini ja eelarvetasakaalu, rõhutades maksutulu kogumise vajadust sotsiaalsete siirrete rahastamiseks. Ta pooldab lai maksupõhja säilitamist ja on skeptiline maksusoodustuste suhtes, väites, et need aitavad rohkem jõukamaid kodanikke. Tema majandusvaated on pragmaatilised ja turupõhised.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Näitab huvi finantsteenuste reguleerimise ja tarbijate kaitse tugevdamise vastu, toetades potentsiaalselt finantsombudsmani institutsiooni loomist vaidluste lahendamiseks enne kohtumenetlust.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Toetab mõõdukat maksutõusu (0,7% SKP-st) eelarvepositsiooni parandamiseks, rõhutades et riik paneb majandusse tagasi 2,5 korda rohkem raha kui kogub lisaks makse. Pooldab konkurentsivõimelise maksusüsteemi säilitamist ja kritiseerib maksuküüru kaotamata jätmist. Väljendab skepsist pangamaksu suhtes, põhjendades et see kahjustaks kodumaiseid panku ja mõjutaks lõpuks laenuvõtjaid.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Toetab konservatiivset fiskaalpoliitikat, rõhutades eelarvedistsipliini ja jääkide ülekandmise piiramise vajadust. Alkoholiaktsiisi küsimuses lähtub pragmaatilistest majanduskaalutlustest, tasakaalustades maksutulude säilitamist piirikaubanduse riskidega. Pooldab subsidiaarsuse põhimõtet riigi rahanduses ja juhtimises.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Toetab pragmaatilist maksupoliitikat, tunnistades maksuküüru kaotamise edasilükkamise vajalikkust eelarvepositsiooni parandamiseks. Näitab mõistmist maksuriskide maandamise vajadusest ja toetab kaitsetööstuse programmide rahastamist.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Toetab mõõdukat maksutõusu riigikaitse rahastamiseks, rõhutades et Eesti maksukoormus (35,8% SKP-st) on Põhjamaadega võrreldes madal. Pooldab konkurentsivõime säilitamist läbi madala maksukoormuse ja tõhusa maksusüsteemi. Väidab, et riik stimuleerib majandust rohkem kui piirab, pannes tagasi 2,4 miljardit eurot võrreldes 1 miljardi euro suuruse maksutõusuga.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Toetab fiskaaldistsipliini ja eelarvedefitsiidi järkjärgulist vähendamist, kuid aktsepteerib ajutist defitsiiti kriisiolukorras. Rõhutab, et maksude kogumine 1 miljardi võrra rohkem on õigustatud, kuna välistoetused ja laenud lisavad majandusse 2,5 korda rohkem raha. Toetab majanduse ergutamist läbi strateegiliste investeeringute ja taastuvenergia arendamise.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Toetab fiskaaldistsipliini ja eelarve jätkusuutlikkust, kaitses maksukoormuse tõstmist kui vajalikku meedet. Näitab mõistmist investeerimisprojektide pikaajalise iseloomu osas ja pooldab eelarve positsiooni parandamist kasutamata jäänud vahendite tagasivõtmise kaudu. Seisukoht on pragmaatiliselt konservatiivne rahandusküsimustes.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Toetab maksuküüru kaotamist, põhjendades seda tööturu ja majanduse arengu positiivse mõjuga. Rõhutab, et liiga kõrge maksuküür võib vähendada motivatsiooni töötada. Näitab muret tööjõukulude surve pärast tööandjatele, toetades sellega ettevõtlussõbralikku maksupoliitikat.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Toetab maksutõuse riigi tulubaasi laiendamiseks, võrreldes Eesti 34-35% maksutaset SKT-st Põhjamaade üle 40%-ga. Rõhutab vajadust koguda rohkem makse sotsiaal-, tervishoiu- ja kaitsekulude katmiseks. Kaitseb ühtlast maksusüsteemi väheste eranditega, väites et see teeb Eesti maksusüsteemi konkurentsivõimeliseks.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja toetab maksude kogumist riigi pidamiseks ja keskkonnakulude katmiseks, rõhutades mootorsõidukimaksu õigustust. Ta kaitseb tegevuspõhist eelarvestamist kui strateegiate ja eelarve sidumise vahendit. Tema majandusvaated toetavad fiskaalset vastutust ja keskkonnaalaseid makse, näidates tasakaalustatud lähenemist maksustamisele.
2024-06-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Toetab tugevalt maksuküüru kaotamist kui tööjõumaksude alandamist, põhjendades seda konkurentsivõime parandamisega. Rõhutab, et Eesti muutub kõrge tööjõuhinnaga maaks ja vajab maksusüsteemi kohandamist. Pooldab proportsionaalset tulumaksusüsteemi, kus kõrgemapalgalised maksavad suurema osa.
2024-06-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Toetab fiskaaldistsipliini ja eelarvetasakaalu, rõhutades vajadust täita Euroopa Liidu eelarvereegleid. Kaitseb progressiivset maksupoliitikat, kus kõrgemapalgalised maksavad rohkem makse, samas kui madala- ja keskmisepalgalised saavad maksualandust. Tunnistab, et eelarve kärpimine on vajalik, kuid rõhutab vajadust teha läbimõeldud valikuid prioriteetide seadmisel.
2024-06-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab tugevamat finantsjärelevalvet ja rangema karistuspoliitika rakendamist majanduskuritegude puhul. Rõhutab vajadust tagada, et pettused ei oleks majanduslikult kasumlikud, mis viitab turumajanduse õigluse ja aususe väärtustamisele.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab tasakaalustatud lähenemist riigieelarve parandamiseks - nii kulude kärpimine kui ka tulude suurendamine. Tunnistab, et maksutõusud on vajalikud riigi toimimiseks ja julgeolekuks. Soovib leevendada maksukoormust keskmise palgaga töötajatele maksuküüru kaotamise kaudu. Näitab mõistmist ettevõtlussektori muredele.
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab fiskaaldistsipliini ja eelarvedefitsiidi vähendamist vastavalt Euroopa Liidu nõuetele. Suhtub kriitiliselt ettevõtlustoetuste vähendamisse, tunnistades selle võimalikku negatiivset mõju maksutuludele. Mõistab eelarvedefitsiidi keerulist mõju majandusele.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab maksukoormuse ümberjaotamist varamaksude (mootorsõidukimaks, maamaks) kasuks ja tööjõumaksude alandamist. Väidab, et Eesti maksukoormus peab jääma alla 34% SKP-st, kuid rõhutab vajadust koguda täiendavaid tulusid riigikaitse ja sotsiaaltoetuste rahastamiseks. Kritiseerib universaalseid toetusi, eelistades personaalseid, vajaduspõhiseid toetusi.
2024-06-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab Eesti Panga institutsionaalset stabiilsust ja nõukogu nõuetekohast toimimist. Majandusvaated jäävad kõnedes otseselt väljendamata, kuid rõhutab keskpanga juhtimisstruktuuride tähtsust.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab tugevalt madala maksutaseme säilitamist, nimetades Eestit "maailma parima maksusüsteemiga riigiks". Rõhutab innovatsiooni ja teadus-arendustegevuse tähtsust majanduskasvu jaoks, toetades 1% SKP-st eraldamist T&A-le. Majandusvaated on turumeelsed, rõhutades konkurentsivõimet ja fiskaaldistsipliini, kuid tunnistades riigi rolli innovatsiooni toetamisel.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab avaliku sektori töötajate (õpetajate) palkade tõstmist riigieelarvest. Pooldab põllumajandusmaa kapitalirendi meetmeid ettevõtjate likviidsusprobleemide leevendamiseks. Näitab pragmaatilist lähenemist eelarve ümberpaigutustele ja riigi laenukoormuse vähendamisele.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt
2024-05-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab tasakaalustatud lähenemist finantssektori regulatsioonile, kus rahapesu tõkestamine ei tohiks välistada inimeste juurdepääsu põhipangateenustele. Pooldab sotsiaalkonto kontseptsiooni kui kompromissi turvalisuse ja kättesaadavuse vahel. Mõistab pangasektori riskijuhtimise vajadusi, kuid rõhutab klientide õiguste kaitsmise tähtsust.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmed puuduvad.
2024-05-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab avaliku sektori töötajate (õpetajate) palgalisa, kuid rõhutab fiskaalset vastutust ja reservide otstarbekohast kasutamist. Näitab ettevaatlikkust püsikulude katmisel lühiajaliste reservidega.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab suhkrumaksu kehtestamist, aktsepteerides sellega kaasnevaid bürokraatiakulusid (5 miljonit eurot nelja aasta peale). Näitab mõistmist maksude administreerimise kulude osas.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab maksustamise läbipaistvust ja rahvusvahelist koostööd maksudest kõrvalehoidmise vastu võitlemisel. Pooldab pragmaatilist lähenemist, vältides topeltaruandluse loomist ettevõtetele. Toetab investeerimissoodustusi ja maksuvabastusi heategevuslikeks eesmärkideks. Näitab ettevaatlikkust uute maksusüsteemide loomisel enne OECD reeglite lõplikku väljatöötamist.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab käibemaksu vähendamist vähiravimite puhul, mis viitab sotsiaalselt tundlike toodete maksustamise leevendamise pooldamisele. Läheneb maksupoliitikale tervishoiu kättesaadavuse perspektiivist.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab stabiilset maksupoliitikat ja riigi tulude tagamist avalike teenuste rahastamiseks. Rõhutab, et makse kogutakse riigi kulude katteks, sealhulgas teede, politsei, kohtute, hariduse ja tervishoiu rahastamiseks. Suhtub skeptiliselt käibemaksu langetamise majanduslikku mõju hinnates.
2024-03-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab riigi eelarve tasakaalustatust ja vastutustundlikku eelarvepoliitikat, rõhutades vajadust jääda riigi võimaluste piiridesse. Märgib muret palgatasemete mahajäämuse pärast põhiseaduslikes institutsioonides, mis võib mõjutada kvalifitseeritud spetsialistide värbamist.
2024-03-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab tugevalt vabaturumajandust ja dereguleerimist energiasektoris. Usub, et energiamahukad majandused on jõukamad ja toetab suurtootmise efektiivsust. Rõhutab tarbijate majanduslike huvide kaitsmist läbi konkurentsi suurendamise.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab Euroopa Liidu ja riiklike vahendite võrdväärset maksumust, näidates mõistmist avaliku sektori finantseerimise põhimõtetest. Toetab tõhusa ressursikasutuse põhimõtet hariduses.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab fiskaaldistsipliini ja eelarve tasakaalu, kritiseerides ettepanekuid, mis vähendaksid riigi tulusid üle 400 miljoni euro. Rõhutab, et käibemaksu langetamine võib kasu tuua pigem jõukamatele tarbijatele ja suurettevõtetele kui vaestele.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Väljendab tugevat liberaalset majandusfilosoofiat, toetades madalaid makse ja minimaalset riigi sekkumist. Usub, et inimesed teavad ise kõige paremini, kuidas oma raha kasutada. Toetab personaalseid, sihitud toetusi üldiste maksusoodustuste asemel. Rõhutab vajadust koguda makse riigi ülesannete täitmiseks, kuid võimalikult vähe eranditega.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab konservatiivset eelarvepoliitikat, rõhutades maksutulude säilitamise tähtsust. Vastuseisu eelnõudele põhjendatakse nende negatiivse mõjuga riigi tuludele. Näitab eelistust stabiilsele maksupoliitikale, mis toetab kehtivaid eelarvelisi eesmärke.
2024-02-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja toetab kehtivat maksupoliitikat, vastustades aktsiisimäärade vähendamist ja sõiduautohüvitiste suurendamist. See viitab fiskaaldistsipliini pooldamisele ja ettevaatlikule lähenemisele maksukoorma vähendamisele.
2024-01-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmete vähesuse tõttu ei ole võimalik majandusvaadete kohta piisavat analüüsi teha.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Toetab kehtivat maksusüsteemi ja vastustab tulumaksu drastilist alandamist, rõhutades eelarve tasakaalu olulisust. Selgitab Eesti ettevõtluse tulumaksu eripära, kus maksustamine toimub alles dividendide väljamaksmisel, näidates toetust praegusele süsteemile.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja toetab konservatiivset maksupoliitikat, soovides hoida maksukoormus kontrolli all 33-34% tasemel SKP-st. Ta aktsepteerib ainult riigikaitsemaksu tõstmist NATO kohustuste täitmiseks. Seisukoht on fiskaalse distsipliini poolt, vastustades populistlikke maksukärpeid ilma vastava rahastamiseta.