Täiskogu istungite kaupa: Ants Frosch

Kokku istungeid: 50

Täielikult profileeritud: 50

2025-09-25
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud süsteemsele olukorrale ja valitsevale vaimule, mida iseloomustab "mentaalne stagnatsioon" ja valdkondadeülesed kriisid. Konkreetseid vastaseid või poliitikaid ei nimetata, kriitika on pigem üldine ja seisundipõhine.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud ministri ja valitsuse suunas, rõhutades poliitilise vastutuse võtmise haruldust Eesti lähiajaloos. Kriitika on protseduuriline ja jõuline, nõudes vastutuse piiride selget määratlemist, kuid ei ole isiklik.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Opositsiooniline seisukoht on suunatud koalitsiooni ja juhatuse vastu, kritiseerides teravalt menetluslikku ebaõiglust ja opositsiooni õiguste piiramist. Kriitika on suunatud ka valitsuse finantspoliitikale (tulumaksutõus) ja riigi toetuste väärkasutamisele, näiteks Otepää juhtumi puhul. Ta kaitseb oma tegevust süüdistuste eest, et see oleks obstruktsiooniline.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõu ettevalmistajatele, kes jätsid mõjuanalüüsi lisamata Hiina kaamerate väljavahetamise maksumuse Eestis. Vastuseis on protseduuriline ja poliitiline, rõhutades analüüsi puudujääke julgeoleku ja finantside ristumiskohas.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud seaduseelnõu sisu ja struktuuri vastu, eriti rahandusministrile antava tohutu delegatsiooni osas. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, rõhutades sõltumatu kontrolli puudumise ohtu ja varasemate innovatsioonide (e-residentsus) negatiivseid tagajärgi.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud ministrile ja valitsuse ettepanekule, kritiseerides puudulikku mõjuanalüüsi ja täiendava koormuse panemist kohalikele omavalitsustele. Kriitika on poliitikapõhine ja protseduuriline, keskendudes rakendamise teostatavusele ja ressursside puudumisele.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest poliitilist vastuseisu ei väljendata, kuid valitsust (peaministrit) survestatakse operatiivsete julgeolekuküsimuste lahendamisel. Kriitika on suunatud protseduurilisele ja ohujuhtumite haldamisele, nõudes konkreetseid vastuseid andmebaaside ja kaamerate staatuse kohta.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu või kriitikat poliitiliste oponentide suhtes ei esine. Kaudne vastuseis on suunatud praegusele territoriaaljaotuse süsteemile, mis ei toeta piisavalt maapiirkondi, eristades neid Tallinna ja Harjumaa võimalustest.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Vastuseis on suunatud Vabariigi Valitsusele ja Riigikantselei tippjuhtide valikukomisjonile, keda kritiseeritakse protseduurireeglite rikkumise ja ebakompetentse valiku tegemise eest. Kriitika on intensiivne ja vihjab võimaliku poliitilise surve olemasolule, nõudes komisjoni koosseisu ümberkorraldamist.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kritiseerib neid, kes peavad muudatusi ebademokraatlikuks või õiguste äravõtmiseks (nt Lauri Läänemets, Lauri Laats, Keskerakonna kolleegid), süüdistades neid "saamise mentaliteedi" toetamises. Peab viienda kolonni teema tõstatamist Riigikogu saalis äärmiselt kohatuks ja ähvardusena mõjuvaks. Kritiseerib varasemat valitsust (2023. aasta kevad) oluliste julgeolekuga seotud teemade kõrvale jätmise eest.
2025-02-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kehtiva kohaliku omavalitsuse valimise korra vastu, mis lubab hääletada mittekodanikel, nimetades seda vastutuse lahjendamiseks. Vastuseisu intensiivsus on kõrge, kuna seda peetakse ohtlikuks müüdiks, mis on loonud lahendamata vastuolusid, eriti Tallinnas. Vastandutakse ka Põhiseaduse Assamblee heas lootuses tehtud otsustele, mis tänaseks ei ole ennast õigustanud.
2025-02-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsiooni vastu, keda kritiseeritakse demokraatliku institutsiooni töö ignoreerimise eest. Eraldi kritiseeritakse Sotsiaaldemokraatlikku Erakonda ja Tanel Kiike, süüdistades neid demagoogias ja sõnade suhu panemises. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii poliitikat (valimisõigus, e-valimised) kui ka eetilist käitumist kohalikul tasandil ("toiduahelad").
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja peaministrile, süüdistades neid poliitiliselt motiveeritud kaadrimängus kõrgemate riigiametnikega. Kriitika on protseduuriline ja eeldab, et valitsuse tegevus riigisekretäri ja kantslerite vahetusel ei ole läbipaistev ega aus. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, kuid sisuliselt süüdistav.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on minister ja tema meeskond (kõnekirjutaja), keda kritiseeritakse ebatäpse teabe esitamise eest julgeolekuküsimustes. Kriitika on suunatud valitsuse kompetentsile ja faktide kontrolli protseduuridele, mitte isiklik.
2025-01-28
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud praeguse järelevalve ebapiisavusele, mis võimaldab Bolt taksode teenuste väärkasutust. Otseseid poliitilisi vastaseid ega rühmitusi ei nimetata, vaid kritiseeritakse olemasoleva kontrollisüsteemi puudujääke.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud koalitsioonile, kelle vahel on märgata "kummalisi vastandumisi", ning riigiametitele (MTA, Transpordiamet) ebakompetentsuse eest. Kriitika on poliitikapõhine ja protseduuriline, nõudes maksu täielikku tühistamist, kuna segadust pole võimalik teisiti likvideerida.
2025-01-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja peaministri (Michali) juhitava personalipoliitika vastu kaitsevaldkonnas. Kriitika on intensiivne ja keskendub eetilistele ning protseduurilistele puudujääkidele, süüdistades juhtkonda nepotismi nähtuse esiletoomises.
2025-01-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on kaudselt suunatud peaminister Michali valitsuse suunas, vihjates, et lasterikkuse kampaania vajab tugevamat ja selgemat esindajat ("käilakuju"). Kriitika ei ole isiklik, vaid keskendub valitsuse tegevuse prioriteetidele ja sõnumi selgusele.
2024-12-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse poliitikale, mis puudutab välispoliitika kitsast konsulteerimisringi ja potentsiaalselt ohtlike fosforiidi töötlemise meetodite kaalumist Eestis. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes strateegilistele vigadele ja riskijuhtimise puudujääkidele.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika või tähelepanekud on suunatud Keskerakonna ja Kaitsepolitseiameti suhete teemal. Eelkõige küsitakse endise Kaitsepolitseiameti peadirektori avaliku arvamuse ja võimaliku "jahtumisaja" vajalikkuse kohta, seades kahtluse alla julgeolekuametnike ühiskondliku mõju.
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid viidatakse olemasolevale "probleemile ühe kirikuga," mis viitab rahulolematusele teatud institutsionaalse olukorraga. Kõneleja pakub vastutulekut usklikele kui potentsiaalset lahendust või leevendust sellele probleemile.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Vabariigi Valitsus ja Siseministeerium, keda kritiseeritakse vastutuse vältimise ja julgeolekuasutuste kontrolli alt väljalaskmise eest. Kriitika on süsteemne ja intensiivne, süüdistades valitsust julgeoleku tagamise protseduuride kahjustamises ning poliitilise tahte puudumises mälestusteemadel. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid nõutakse selget revisjoni.
2024-10-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ministrile ja valitsusele, keda kritiseeritakse ajalooliste taristualaste lubaduste (Tallinna-Tartu maantee) täitmata jätmise eest. Kritiseeritakse ka ministri erakonnakaaslase varasemat tegevust 2006. aastal, tuues esile, et rahva toetusest hoolimata jäi tee ehitamata.
2024-09-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on opositsioonilisel seisukohal Välisministri ja valitsuse suhtes, kritiseerides nende otsuseid, mis puudutavad kokkuhoiu eesmärgil tehtud sümboolseid kaotusi. Kriitika on suunatud poliitika põhjendatusele ja otsustajate motiividele, vihjates visiooni puudumisele.
2024-09-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud "lugupeetud ettekandjale", kes esitas kõneleja delegatsioonist lahkumise kohta ebatäpseid andmeid. Kriitika on puhtalt menetluslik ja faktipõhine, eesmärgiga taastada tõde, mitte rünnata isikut või poliitikat.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on Siseministeeriumiga, keda kritiseeritakse valikulisuse eest kriisivalmiduse tagamisel ja potentsiaalselt poliitiliselt motiveeritud otsuste tegemise kahtluse all hoidmise eest. Kriitika on intensiivne ja vihjab otseselt sellele, et Isamaa liikmetest vallavanematega omavalitsusi võidakse poliitilistel põhjustel programmidest eemal hoida.
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja on opositsioonilisel positsioonil, kritiseerides otseselt peaministrikandidaati ja koalitsioonilepet selle eest, et see ei sisalda sisulist riigireformi. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, seades kahtluse alla nii riigiametnike valiku adekvaatsuse kui ka valitsuse reformivõime.
2024-05-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on kriitilises järelevalve rollis, esitades küsimusi siseministrile, mis viitab opositsioonilisele või valitsuse tegevust kahtluse alla seadvale positsioonile. Kriitika on suunatud menetluse läbipaistmatusele ja ajaraami ebaselgusele, olles seega protseduuriline ja poliitikapõhine.
2024-05-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitika sihtmärgid on valitsuskoalitsioon ja Vabariigi Valimiskomisjon (VVK) ning valimisteenistus. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, rõhutades nende tahte puudumist probleeme lahendada ja edasi minna. Kõneleja hoiatab, et tegevusetus viib e-valimiste fiaskoni, mis on kõrge intensiivsusega vastuseis.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Vabariigi Valitsus ja Kaitseministeeriumi ametnikud, kelle seisukohta peetakse vastutustundetuks ja eelnõu tähendust mittemõistvaks. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele hooletusele, kuna valitsus lükkab vajaliku seadusemuudatuse edasi analüüsi tegemise ettekäändel.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud ministrile ja valitsusele eritoe süsteemi puuduliku rakendamise eest, mis ohustab eesti laste hariduslikku arengut. Vastuseis on poliitika ja teostuse tasandil, rõhutades ressursside (õpetajate) nappust ja süsteemi suutmatust tagada võrdne haridus.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud Riigikogu juhtkonnale ja enamusele protseduurilise kiirustamise pärast, mida nimetatakse "teerulliks". Täitevvõimu (Siseminister Läänemets) kritiseeritakse teravalt ebapädevuse ja parlamendilt "indulgentsi" küsimise eest, mis viitab valitsuse vastutuse vältimisele. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja valitsuse tegevust puudutav.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse poliitikale ja ministrile, keda kritiseeritakse seaduseelnõu äärealadele kahjuliku mõju eest. Kasutatakse ka kaudset kriitikat peaministri isikliku suhtumise teemal, viidates kohalikus meedias levinud legendile.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud koalitsioonile ja peaministrile, keda süüdistatakse ainuvõimu poole liikumises, ning Põhiseaduskomisjoni esimehele (Terras). Kriitika on nii protseduuriline (kiire kapakuga liikumine, debati madal kvaliteet) kui ka sisuline (e-valimiste süsteemi usaldamatus). Vastuseis on intensiivne, kuna süsteemi peetakse manipuleerimisele avatuks ja parandamatuks.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse ebaefektiivsusele (miljoni mürsu idee läbikukkumine) ja strateegilise selguse puudumisele USA-poliitikas. Välispoliitilises kontekstis väljendatakse muret nii Bideni administratsiooni kui ka Trumpi võimaliku järgluse pärast, kuna nad pole piisavalt innukad Euroopa julgeolekusse panustajad.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud kultuuriprogrammi koostajatele ja valitsusele (ministri kaudu), kritiseerides teravalt nende valikuid ja prioriteete. Kriitika on sisuline, puudutades rahvuslike väärtuste alahindamist kultuuriprogrammi koostamisel.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kõrgetele riigiametnikele (nt Parmas) vastutuse vältimise eest ja Justiitsministeeriumi tegevusetuse vastu pikkade kohtuprotsesside osas. Samuti kritiseeritakse varasemaid valitsuse otsuseid (PPA loomine) ja praegust hariduspoliitikat, mis ohustab eestikeelset haridust. Kriitika on süsteemipõhine ja intensiivne, nõudes vastutust.
2024-04-01
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud valitsusele ja ministrile, keda kritiseeritakse massiimmigratsiooni ja julgeolekuohtude alahindamise eest. Kriitika on poliitikapõhine, kuna nõutakse moratooriumi kehtestamist ja selgete piiride seadmist Ukraina põgenike arvule.
2024-03-20
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Tugev vastuseis on suunatud valitsuserakonnale Eesti 200 seoses ebaeetilise annetuse kasutamisega, nõudes selle kiiret tagastamist. Sanktsioonide eelnõu osas kritiseeritakse valitsuse kiirust ja riskide alahindamist. Kõneleja märgib, et ka teised opositsioonisaadikud, sealhulgas EKRE, on tõstatanud eelnõu riskide küsimusi.
2024-03-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud õigusemõistmise ja uurimisasutuste tegevuse vastu, eriti proportsionaalsuse põhimõtte ebajärjekindla rakendamise osas. Vastuseis on protseduuriline ja põhimõtteline, keskendudes standardite erinevusele sarnaste juhtumite puhul.
2024-03-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile (Reformierakond, Sotsiaaldemokraadid, Eesti 200), keda süüdistatakse seaduseelnõu mahahääletamises poliitilise tahte puudumise tõttu. Kriitika on terav ja sisuline, viidates koalitsioonierakondade juhtide seotusele idarahaga ja ebademokraatliku riigikorra loomisele. Kompromissivalmidust ei väljendata, kuna eeldatakse eelnõu tagasilükkamist poliitilistel põhjustel.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja peaministrile, kelle poliitikat kritiseeritakse vastuolulisuse ja ebaefektiivsuse pärast. Kriitika on suunatud nii välispoliitilisele ebakõlale (sanktsioonid vs. sõjaline toetus) kui ka siseriiklikule suutmatusele lahendada maapiirkondade transpordiküsimusi.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud julgeolekuolukorra haldamisele ja piiriületuse ebaefektiivsele tõkestamisele, mida peetakse riigile üle jõu käivaks. Samuti väljendatakse skepsist teatud kultuuriruumist pärit inimeste meelsuse ja aususe suhtes, mis võib takistada adekvaatse pildi saamist nende meelsusest.
2024-02-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse või vastutava ministri poliitikale, mis puudutab välisesinduste võrgu kärpimist. Kriitika on poliitiline ja keskendub otsuse ebaadekvaatsusele praegusel julgeolekufonil, süüdistades valitsust äraspidise signaali saatmises transatlantiliste suhete tõsiseltvõetavuse kohta.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Prokuratuuri institutsionaalsele tegevusele ja juhtimisele, mida peetakse ebaadekvaatseks ja ebaõiglust kaitsvaks. Samuti kritiseeritakse süsteemi, mis lubab kõrgematel riigiametnikel, nagu peaprokurör ja Kaitseväe juhataja, oma ametiaega lõpetamata lahkuda. Kriitika on süsteemne ja keskendub riigiorganite ebaefektiivsele toimimisele.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisav andmestik.
2024-01-22
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna poliitika vastu, mida süüdistatakse maaelanikele ohtlike ja ebakvaliteetsete liikumisvahendite (mopeedautod) ainuvalikuks jätmises. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, tuues esile dissonantsi võrdluses Venemaa oblastitega ja küsides parema eeskuju (Poola) järgi.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud ministeeriumi ja tolliameti suunas, kuna puuduvad piisavad kontrollimeetmed eraelu puutumatuse tagamiseks postisaadetiste avamisel. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes konkreetseid lahendusi.
2024-01-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud põhiseaduskomisjoni suunas, kuna neilt ei küsitud julgeolekuasutuste hinnangut Nõukogude propaganda narratiividele. Lisaks viidatakse irooniliselt "värsketele sotsiaaldemokraatidele", kes vajaksid teadmiste osas valgustamist, vihjates nende teadmatusele julgeolekuaspektidest.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsusele ja peaministrile, kritiseerides nii eetilisi hoiakuid kui ka varasemaid strateegilisi otsuseid, eriti Rail Balticu eelistamist. Kriitika on intensiivne, nimetades Rail Balticu otsust "saatuslikuks" ja liiklusolukorda "katastroofiliseks". Samuti kritiseeritakse kaudselt Brüsselis tehtud otsuseid, mis jätsid Via Baltica "vaeslapse ossa".