XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
2024-12-18 14:00
Istung: 4
Toimetatud: Ei
8
Päevakorra punktid
8/8
AI kokkuvõtted
100.0%
AI kaetus
Tõlke valmidus
Inglise keelde tõlgitud
8/8
pealkirju tõlgitud (100.0%)
AI kokkuvõtteid tõlgitud (100.0%)
136/136
AI kokkuvõtteid tõlgitud (100.0%)
Vene keelde tõlgitud
8/8
pealkirju tõlgitud (100.0%)
AI kokkuvõtteid tõlgitud (100.0%)
136/136
AI kokkuvõtteid tõlgitud (100.0%)
1-8 / 8 päevakorra punktid
AI kokkuvõtted: 2/2 (100.0%)
Kokkuvõte
Päevakorrapunkt nr 1 käsitles Vabariigi Valitsuse algatatud tsiviilkohtumenetluse seadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse (kollektiivse esindushagi menetluse loomine) eelnõu 334 kolmandat lugemist. Pärast läbirääkimiste avamist ja sulgemist tegi juhtivkomisjon ettepaneku viia läbi eelnõu lõpphääletus. Juhataja juhtis tähelepanu asjaolule, et seaduse vastuvõtmiseks on vajalik Riigikogu koosseisu häälteenamus. Lõpphääletusel toetas eelnõu vastuvõtmist …
otsust 1
AI kokkuvõtted: 10/10 (100.0%)
Kokkuvõte
See päevakorrapunkt käsitles Riigikogu liikme staatuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu 545 kolmandat lugemist. Eelnõu on algatatud koostöös mitme fraktsiooni (sh Eesti 200, Sotsiaaldemokraatlik Erakond, Eesti Reformierakond ja EKRE) ning puudutab ühtviisi Riigikogu liikmete esinduskulusid ning valitsuse liikmete palka ja selle seost töökohustustega. Moodustunud on selge joon, et eesmärk on suurendada …
otsust 1
AI kokkuvõtted: 12/12 (100.0%)
Kokkuvõte
Kolmandal lugemisel arutati Vabariigi Valitsuse algatatud maapõueseaduse täiendamise seaduse eelnõu, mille eesmärk on ajutiselt peatada praeguste kaevandamislubade menetlused 2025. aasta perioodil ning kehtestada erandid, mille rakendamisel oleks võimalik jätkata tootmist kriitilise tooraine olemasolul. Eelnõu töötab rahvusliku rikkuse parema haldamise ja riigi reguleerimise tasandil, arvestades kliima- ja keskkonnapoliitikat ning rahvusvahelisi kohustusi …
otsust 1
AI kokkuvõtted: 2/2 (100.0%)
Kokkuvõte
Neljas päevakorrapunkt käsitles Vabariigi Valitsuse algatatud isikut tõendavate dokumentide seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu 497 kolmandat lugemist. Pärast läbirääkimiste avamist ja sulgemist, vastavalt juhtivkomisjoni ettepanekule, asuti eelnõu lõpphääletusele. Hääletusel osales kokku 72 Riigikogu liiget. Eelnõu poolt hääletas 67 liiget, vastu oli 3 liiget ning erapooletuks …
otsust 1
AI kokkuvõtted: 4/4 (100.0%)
Kokkuvõte
Päevakorrapunktiks oli Vabariigi Valitsuse esitatud Riigikogu otsuse "Eesti Vabariigi osaluse suurendamine Euroopa Rekonstruktsiooni- ja Arengupangas" eelnõu 542 teine lugemine. Rahanduskomisjoni nimel andis ettekande Tanel Kiik, kes kinnitas, et muudatusettepanekute esitamise tähtajaks ei laekunud Riigikogu liikmetelt ega fraktsioonidelt ühtegi ettepanekut, mistõttu eelnõusse viidi sisse vaid keelelisi ja tehnilisi täpsustusi. Juhtivkomisjon otsustas …
otsust 1
AI kokkuvõtted: 3/3 (100.0%)
Kokkuvõte
Päevakorrapunktiks oli Vabariigi Valitsuse algatatud täiskasvanute koolituse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu 465 teine lugemine. Kultuurikomisjoni liige Liina Kersna esitas põhjaliku ettekande, selgitades eelnõu menetlust ja komisjonis tehtud tööd. Eelnõu peamine eesmärk on kehtestada seaduse tasandil mikrokvalifikatsiooni mõiste, et seadustada juba ülikoolides pakutavaid mikrokraade. Muudatusettepanekute …
otsust 3
AI kokkuvõtted: 31/31 (100.0%)
Kokkuvõte
Eelarve ja tervishoiu seadusandluse arutelu keskendub ravimiseaduse muutmise eelnõu 532 esimesele lugemisele, mis puudutab haiglaerandi kasutamise korral käsitletavate ravimite loomist ja kasutust. Eelnõu eesmärk on leevendada 2022. aasta piiranguid ning lubada laiemat juurdepääsu uudsetele ravivõimalustele, kui sarnane müügiloaga ravim pole Eestis piisavalt saadaval. Samuti suurendatakse haiglaerandi lubatud kasutusaega ning vähendatakse …
otsust 1

AI kokkuvõtted: 72/72 (100.0%)
Kokkuvõte
Esimene lugemine eelnõule 541, mille eesmärk on kiirendada taastuvenergia kasutuselevõttu ja muutusi planeerimisseadustes, ehitusseadustikus ning keskkonnatasude seaduses. Eelnõu pakub lahendusi riigi eriplaneeringu ning kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu menetluse korraldamisele, võimaldab esimeses etapis teha täpsema projekti ning muudab avaliku väljapaneku ning arutelu korraldamise korda nii, et kaasatus toimuks võimalikult mõjuvaldkonna piirkonnas. Lisaks …